تسلیت «ائتلاف ملی عدالت‌خواه کارگری» به مناسبت مرگ اسف‌انگیز ده‌ها کارگر در فاجعهٔ انفجار معدن معدنجو در طبس

بگردید بگردید در این خانه بگردیـد
در این خانه غریبید غریبانه بگـردیـد
درین کنج غم آباد نشانش نتوان دید
اگر طالب گنجـید به ویرانـه بگردیـد

خبر کشته شدن تعداد کثیری از کارگران معدن ذغال‌سنگ معدنجو در طبس، در اثر نشت و انفجار گاز، ملت ایران را در بهت و اندوه عمیقی فرو برد. امروز میلیون‌ها تن از کارگران شریف ایران در سوگ و ماتم در خون غلتیده شدن هم‌سرنوشتانشان در محیط کار  نشسته‌اند.

این رخداد تلخ و دردناک برای طبقه‌ی کارگر ایران فقط می‌تواند ترجمان یک فاجعه باشد.

«ائتلاف ملی عدالت‌خواه کارگری» این فاجعه عظیم را به خانواده‌های قربانیان این ضایعه اسف‌انگیز و هم‌چنین به  جامعه وسیع کارگری و سوگوار کشورمان تسلیت می‌گوید.

فاجعه‌ی معدن معدنجو نه یک استثا که ادامه و نتیجه‌ی منطقی و اجتناب ناپذیر قاعده‌ی نامبارک حکمرانی نادرستی است که توسط اربابان معادن در ایران اعمال می‌شود و دریغ درد که این حوادث با ابعادی فاجعه بارتر تکرار می‌شود.‌ استانداردهای مشخص و معینی در مورد ایمنی معادن در ایران و سراسر جهان وجود دارد. تکرار این حادثه همچون حادثه در معدن طزره‌ی دامغان چیزی به جز نادیده گرفتن و زیر پا گذاشتن این استانداردها از سوی مالکان‌ و صاحبان این معادن و مسئولین مربوط نبوده و نیست. حوادث و فجایعی که قطعاً قابل اجتناب بوده و هستند. چرا معادن‌ ایران باید به جهنمی‌ترین سیاهچال‌ها و گورگاه زحمت‌کش‌ترین اقشار جامعه‌ی ایران بدل شود؟

با دلی پردرد و همراه با دیگر کارگران ایران، خواستار رسیدگی عاجل از سوی قوای سه گانه و سایر مراجع ذیربط در رسیدگی عاجل به این پرونده و مجازات کیفری بانیان این قتل دسته‌جمعی می‌باشیم.

اول مهر ۱۴۹۳

منبع: کانال تلگرامی «ائتلاف ملی عدالت‌خواه کارگری»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *