مبارزه ادامه دارد، شهید سید حسن نصرالله زنده و جاوید است!

مبارزۀ حزب‌الله و نیروی مقاومت بر بال‌های نیرومند راه و روش خردمندانه‌اش تشدید خواهد شد.

هـرکـه چـون او پـا نهـاد بـر سـر میـدان عشـق             بی سر و سامان سرش در خمِ چوگان، چو گوست

در روز جمعه ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴، سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش مقاومت لبنان، حزب الله، در جریان بمباران فرشی وحشیانه‌ای که کشور اشغالگر اسرائیل، پایگاه بزرگ نظامی ـ اطلاعاتی آمریکا در منطقه،، ننگ ابدی اجرای آن را برعهده دارد، به‌همراه چند تن از یاران همراه و وفادار خود در حومه جنوبی شهر بیروت پایتخت لبنان، کشته شد.

بدین ترتیب، سید حسن نصرالله نیز به دیگر یاران همراه شهید خود پیوست که طی بیش از سی سال مبارزه‌ای که او رهبری آن را برعهده داشت، شانه به‌شانه هم از یک پیروزی به پیروزی دیگر ـــ از مقاومت سال ۱۹۹۲ تا آزادی لبنان در سال ۲۰۰۰، و سپس پیروزی بزرگ و شکوهمند جنگ ۳۳ روزهٔ سال ۲۰۰۶ ـــ دست یافتند. و سرانجام همین نیروی پرافتخار مقاومت، حزب الله، بود که در جنگ سوریه و حملۀ داعش به یاری مردم سوریه رفت و با آغاز حملۀ وحشیانه نیروهای فاشیست کشور آپارتاید اسرائیل به مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه، و کشتار بی‌رحمانهٔ زنان و کودکان و مردان، به یاری و پشتیبانی رزمندگان قهرمان مقاومت فلسطین شتافت.

جنبش مقاومت حزب الله لبنان در روز ۲۸ سپتامبر در بیانیه‌ای در تأیید کشته شدن رهبر خود در حملهٔ تروریستی کشور اشغالگر، اعلام کرد که به برترین، مقدس‌‌‌ترین و گرانقدرترین شهید راه فداکاری و شهادت قول می‌دهد که در حمایت از غزه و فلسطین، و دفاع از لبنان و مردم شریف و استوار آن، به جهاد خود در مبارزه با دشمن ادامه خواهد داد. حسن نصرالله با اندیشه، روحیه، و رویکرد مقدس خود همچنان در میان ما است و ما تا به‌آخر به عهد وفاداری و تعهد خود به مقاومت و فداکاری تا پیروزی پای‌بند هستیم.

در ظرف چند روز گذشته، با بمباران‌های سبعانهٔ خانه‌های مردم لبنان توسط بمب افکن‌های آمریکایی اسرائیل، که بمب‌های یک تُنی آمریکا را بر سر مردم فرو می‌ریزند، بیش از یک میلیون نفر از مردم لبنان آواره شده‌اند، و به‌علت ازدحام در پناهگاه‌ها، بسیاری از خانواده‌ها مجبور شده‌اند در فضای باز و در مکان‌های عمومی بخوابند.

در قریب به یک سالی که از حملهٔ ددمنشانهٔ رژیم اشغالگر به غزه می‌گذرد، و بیش از ۴۱ هزار نفر که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند کشته و چندین برابر آن مجروح و معلول و یا زیر آوارها مفقود شده‌اند، سازمان ملل متحد نتوانسته است زیر فشار آمریکا و متحدینش کاری مثبت در پایان دادن به این چرخهٔ خشونت انجام دهد. این بی‌عملی سازمان ملل رژیم فاشیست اشغالگر را جری‌تر کرده تا با انواع توطئه‌ها و حملات تروریستی، به کشتار بی‌رحمانهٔ مردم عادی و ترور رهبرانشان ادامه دهد. بی‌تردید، بدون حمایت همه‌جانبه و کمک‌های بی‌دریغ اطلاعاتی و نظامی امریکا، که متولی این پایگاه سرکوب در منطقه است، رژیم اشغالگر هرگز نمی‌توانست چنین بی پروا و بدون ترس از مجازات دست بر هر جنایت شنیعی بزند. ناتوانی ـــ و عدم تمایل ـــ سازمان ملل متحد و شورای امنیت آن برای جلوگیری از نسل‌کشی در مقابل چشم جهانیان، به‌شکلی جبران ناپذیر این نهاد بین‌المللی را بی‌اعتبار کرده است.

در یک جهان تک‌قطبی، هژمون به خود اجازه می‌دهد که همهٔ معیارهای رفتاری، فرهنگی، سنّتی و بالاخره انسانی را به‌دلخواه خود تغییر دهد یا نادیده بگیرد. امپریالیسم آمریکا، بدون در نظر گرفتن پیامدهای خطرناک بی‌ثباتی منطقه، از چنین اعمال تروریستی جنایتکارانه حمایت و آن را تحریک می‌کند. به‌گزارش صدای آمریکا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، برخلاف رهبران بسیاری از کشورها، یک روز پس از بمباران وحشیانهٔ مقر حزب‌الله در بیروت، گفت حملهٔ اسرائیل که منجر به کشته شدن حسن نصرالله شد، « معیار عدالت» بود.

چنین دفاع وقیحانه‌ از ترور، نشانه‌ای دیگر از سقوط انسانی و فرهنگی رهبران آمریکا است که خود را مبشّر «حقوق بشر» می‌دانند و برای دیگران سرود دموکراسی و انسانیت می‌خوانند. ایالات متحده، که نقش کلیدی در ایجاد بحران‌های این‌چنینی دارد، با حمایت و پشتیبانی از جنایات اسرائیل، آن‌ها را تشدید می‌کند؛ حمایتی که منجر به افشای هرچه بیشتر سیاست آمریکا و انزوای آن در سطح جهانی شده است.

به‌رغم همۀ توطئه‌های امپریالیسم آمریکا و رژیم فاشیستی و اشغالگر اسرائیل، جنبش مقاومت لبنان، حزب الله، همچنان محکم و استوار به مبتارزهٔ برحق خود ادامه می‌دهد. شیخ نعیم قاسم، معاون شهید سید حسن نصرالله، در اولین سخنرانی خود بعد از شهادت او گفت حزب الله از این نبرد پیروز بیرون خواهد آمد و مقاومت لبنان برای مقابله با حملهٔ زمینی ارتش اسرائیل به لبنان آماده است. با وجود فقدان شماری از رهبران حزب‌الله، به‌ویژه سید حسن نصرالله، این حزب هرگز حتی یک وجب از مواضع خود عقب‌نشینی نخواهد‌کرد. مقاومت اسلامی ادامه خواهد داشت و حزب‌الله به یاری از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان و ملت آن در برابر جنایت‌ها و تجاوزها ادامه خواهد داد.

گروه «۱۰ مهر»، ضمن محکوم کردن حملات تروریستی و جنایتکارانهٔ رژیم اشغالگر اسرائیل به فلسطین و لبنان، شهادت سید حسن نصراله، سردار نیلفروشان، و دیگر فرماندهان قهرمان حزب الله و محور مقاومت را به خانواده‌های آنان، همهٔ مردم منطقه، و نیروهای آزادی‌خواه و صلح‌طلب تسلیت می‌گوید.

ما بدین‌وسیله همبستگی خود را با خلق لبنان، تمامی نیروهای مقاومت در سطح منطقه، همهٔ نیروهای ضدامپریالیست و ضدصیهونیست در سراسر جهان، و همهٔ مبارزان راه عدالت و آزادی اعلام می‌کنیم. مبارزۀ همه‌جانبه جبههٔ حق علیه امپریالیسم و استعمار با شدتی بیش از پیش ادامه خواهد داشت. ما در این مبارزۀ عدالت‌خواهانه و استقلال‌طلبانهٔ نیروهای مقاومت، خود را در کنار و همراه مردم مبارز فلسطین، لبنان، سوریه، و یمن می‌بینیم و به پیروزی آن باور عمیق داریم.

پیروزی از آن خلق‌های مبارز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *