در دفاع از عملیات جسورانه و غرورآفرین «وعدهٔ صادق‌۲»

به‌دنبال اقدامات تروریستی مکرر رژیم اشغالگر اسرائیل ـــ از جمله ترور مستشاران ایرانی در سوریه و لبنان، نقض حاکمیت ملی ایران از طریق ترور محمدرضا زاهدی و اسماعیل هنیه، مسؤول سیاسی حماس، در تهران، و قتل سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله و سردار عباس نیلفروشان در بیروت ـــ با تصویب شورای عالی امنیت ملی و در پاسخ به ترور این دلاوران جان بر کف نیروی مقاومت، در شامگاه اول اکتبر ۲۰۲۴ (۱۰ مهر ۱۴۰۳)، در اقدامی شجاعانه و مشروع، با استفاده از دویست موشک بالستیک، عملیات جسورانه و غرورآفرین موشکی «وعده صادق۲» صورت گرفت. این اقدامی کاملاً قانونی و در چارچوب قوانین بین‌المللی، به‌ویژه اصل حق دفاع مشروع مندرج در مادهٔ ۵۱ منشور سازمان ملل متحد، بود و به هیچ رو با اقدامات تجاوزکارانه و جنایت‌های بی‌شمار و بیمارگونهٔ رژیم صهیونیستی در کشتار غیرنظامیان قابل مقایسه نیست.

این عملیات دقیق و لازم نشانگر آشکار ارادهٔ استوار جمهوری اسلامی ایران در برخورد با هرگونه تخطی و عبور از خطوط قرمز میهن ما بود. در حالی که طی یک سال گذشته شاهد کشتار وحشیانهٔ مردم غیرنظامی، به‌ویژه زنان و کودکان، در حملات هوایی و زمینی اسرائیل به منازل مسکونی، مدارس و بیمارستان‌ها در غزه و لبنان بوده‌ایم، می‌بینیم حملات موشکی ایران علی‌رغم برخورد تعداد بالای موشک‌ها به خاک اسرائیل، تلفات انسانی به‌همراه نداشته است. ایران، برخلاف رژیم کودک‌کُش اشغالگر صیهونیستی، اعلام کرد که فقط اهداف نظامی، از جمله سه پایگاه هوایی و مقر موساد در تل‌آویو، را هدف قرار داده و غیرنظامیان هدف این عملیات نبوده‌اند.

عملیات جسورانهٔ حملۀ موشکی ایران به یک قدرت اتمی چون اسرائیل، علاوه بر پیامی که برای کشورهای منطقه در رابطه با عادی‌سازی روابط با اسرائیل داشت، این پیام را نیز برای گردان‌های محور مقاومت به‌همراه داشت که ایران قاطعانه در کنار آنها ایستاده است و به هیچ روی اقدامات جنایتکارانهٔ رژیم اشغالگر اسرائیل را تحمل نخواهد کرد.

پس از این عملیات بسیار موفق، آن فضای یأس و نومیدی که در روزهای دشوار پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران، و سپس ترور جنایت‌کارانهٔ سید حسن نصرالله در بیروت، در بین پاره‌ای از گروه‌های مقاومت رخنه کرده بود، بلافاصله محو شد و جای آن را نشاط و روحیه‌ای رزمنده گرفت. رزمندگان حزب‌الله موفق شدند به ارتش کشور اشغالگر، که وارد خاک لبنان شده بود، ضربات جانی و نظامی سخت وارد کنند. اکنون در همهٔ جبهه‌ها ـــ در غزه، لبنان، سوریه، عراق، و یمن ـــ شوری دیگر بر پا شده و مردم ستم‌دیدهٔ همهٔ این کشورها در حال رقص و پایکوبی در خیابان‌ها هستند.

با این ضربهٔ جانانه در مقابل تجاوزات جنایتکارانهٔ اسرائیل، جمهوری اسلامی ایران، با پای‌بندی به اصول اخلاقی و خودداری از هدف‌گیری غیرنظامیان، قدرت بازدارنگی مقتدرانه و رویکرد انسانی بسیار بالای خود را به‌نمایش گذاشت. امّا این بازدارندگی، علی‌رغم همهٔ احترام، اعتبار، و توانمندی بالای آن، تنها زمانی می‌تواند از هر جهت راهبردی و نهادینه شود که از نظر داخلی نیز تضمین گردد. در نبرد سرنوشت‌سازی که در برابر میهن ما قرار دارد و هر روز شدت می‌گیرد، اهمیت تضمین قدرت بازدارندگی داخلی به‌هیچ‌وجه کمتر از توان بازدارندگی خارجی نخواهد بود. از همین رو، باید سریعاً در رفع نارضایتی‌های موجود در جامعه، به‌ویژه در زمینه‌های معیشتی مردم، اقداماتی عاجل به‌عمل آید. عدم اقدام یا هرگونه تعلل در این زمینه، قدرت بازدارندگی داخلی ما را با خطرات پیش‌بینی نشده مواجه خواهد ساخت. دشمنان مکار میهن ما، که سال‌هاست با تحمیل تحریم‌های کشنده و همه‌جانبهٔ اقتصادی جان مردم ما را به لب رسانده‌اند، روی گسل‌های ایجاد شده در سطح جامعه ـــ چه اقتصادی، چه فرهنگی، و چه قومی ـــ سرمایه‌گذاری درازمدت کرده‌اند، و بی‌تردید خواهند کوشید در این لحظات حساس از آن‌ها بهره‌برداری کنند.

اما، علی‌رغم همهٔ مشکلات و موانع موجود، تردیدی نداریم که روحیهٔ همبستگی ملی و دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور آن‌قدر نیرومند هست که بتواند هرگونه تهدید خارجی و داخلی را به شدیدترین وجه پاسخ دهد. عملیات «وعدهٔ صادق۲» به آمریکا و اسرائیل نشان داد که ایران برای هرگونه واکنش احتمالی آن‌ها آمادگی کامل دارد و می‌تواند ضرباتی بسیار سنگین‌تر را به منافع آنان در سطح منطقه وارد سازد.

گروه «۱۰ مهر» حمایت قاطع خود را از عملیات جسورانه و غرورآفرین «وعدهٔ صادق‌۲» اعلام می‌کند و این دستاورد بزرگ مبارزاتی را به مردم میهن و رزمندگان قهرمان آن تبریک می‌گوید.

٪ نظرات

  • فرزاد

    بسیار عالی! تمامی نیروهای چپ وعدالت خواه باید در این شرایط بی محابا از این حرکت پشتیبانی کنند این جنگ طلبی نیست این بازدارندگی در مقابل یورش بی امان فاشیسم،صهیونیسم است این موضعگیری جریان ضد انقلاب وطرفدار سازش با غرب را نیز منزوی خواهد کرد .رفقا!همواره پیامد مبارزه وجنگ بادشمن ،سبب اتحاد وهمبستگی توده متفرق شد،اگر یک دل ویک صدادر مقابل غرب مقاومت کنیم اوضاع داخل هم بهتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *