هشدار ایران به اسرائیل: هرگونه اشتباه محاسباتی منجر به فروپاشی ناگهانی شما خواهد شد!

صدها موشک بالستیک ایران که سایت‌های نظامی حساس و پایگاه‌های هوایی اسرائیل را هدف قرار داده اند، اثرات مستقیم بی‌شماری را در سراسر قلمرو این رژیم ایجاد کردند.

مقامات و نهادهای دولتی ایران این تهدید تهران را که هرگونه پاسخ به حملهٔ موشکی بالستیک گسترده‌ این کشور علیه اسرائیل با واکنشی شدیدتر مواجه خواهد شد، تکرار کرده‌اند.

وزارت دفاع ایران در بیانیه‌ای در تاریخ ۲ اکتبر اعلام کرد: حملهٔ موشکی تلافی‌جویانه‌ای که در ۱ اکتبر به اهداف نظامی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی اصابت کرد تنها بخشی کوچک از توان دفاعی ایران بود.

وزارت دفاع افزود: هرگونه اشتباه محاسباتی رژیم جنایتکار صهیونیستی و حامیان آن قطعاً منجر به استفادهٔ ایران از تجهیزات و تسلیحاتی می‌شود که در پاسخ‌های بعدی ضرباتی سخت‌تر و دردناک‌تر بر پیکر فرسوده و پوسیدۀ رژیم صهیونیستی وارد خواهد کرد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای ایران، نیز طی هشداری شدید به تل‌آویو، گفت: نیروهای ایران برای «همۀ احتمالات جنون‌آمیزی که انتظار می‌رود» آماده هستند. وی همچنین گفت: نیروهای مسلح ما یک طرح غافلگیرکننده را برای دشمنان طراحی کرده‌اند و پاسخ بعدی ما در سطحی کاملاً متفاوت خواهد بود. قالیباف افزود: اگر رژیم صهیونیستی بخواهد به ایران حمله کند، به‌سرعت ناپدید خواهد شد و فرو خواهد ریخت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عباس عراقچی، وزیر امور خارجهٔ ایران، نیز سه‌شنبه شب در تماس تلفنی با همتایان خود از انگلیس، فرانسه، هلند و چند کشور دیگر هشدار داد که عملیات ایران علیه اسرائیل به پایان رسیده است، مگر این‌که رژیم صهیونیستی برنامۀ تلافی‌جویانه داشته باشد، که در این صورت پاسخ تهران قوی‌تر از پیش خواهد بود. عراقچی به همتایان خارجی خود گفت که حملۀ ایران کاملاً در چارچوب حق دفاع از خود و مطابق با مادۀ ۵۱ منشور سازمان ملل بود.

وزیر امور خارجهٔ ایران به آمریکا نیز هشدار داد که اگر ایران مورد حمله قرار گیرد، «پاسخ بعدی سخت‌تر خواهد بود.» او همچنین این گزارش‌ها را تکذیب کرد که تهران پیش از موعد طرف‌های بین‌المللی را از این حمله مطلع کرده بود. وی گفت: ما پس از عملیات موشکی از طریق سوئیس [حافظ منافع ملی امریکا در ایران] به آمریکا پیام دادیم و نسبت به هرگونه مداخلهٔ طرف ثالث هشدار دادیم. وی افزود: «قبل از حمله، هیچ پیامی مبادله نشده بود…. ما … به نیروهای آمریکایی هشدار داده‌ایم که در این موضوع عقب بنشینند و مداخله نکنند…. هر کشوری که به اسرائیل اجازه دهد از حریم هوایی خود علیه ما استفاده کند، مسؤولیت آن را بر عهده خواهد داشت.» از سوی دیگر، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران، پس از این حمله هشدار داد: «با ایران درگیر نشوید».

ایران در اواخر روز اول اکتبر صدها موشک بالستیک را در یک حملهٔ تلافی‌جویانۀ گسترده به سمت اسرائیل پرتاب کرد. تهران می‌گوید حملات موشکی‌اش را به چندین پایگاه نظامی انجام داده است. به گفتۀ منابع حزب‌الله، که سه شنبه شب با المیادین گفت‌وگو کردند، پایگاه‌های هاتزاریم، نواتیم و رامون به دلیل آسیب شدید موشک‌ها از خدمت خارج شده‌اند.

صفحۀ «آریا» در شبکۀ ایکس گفت: پایگاه هوایی نواتیم به دستور آیت‌الله خامنه‌ای، فرماندۀ کل قوا، منهدم شد.
انفجارهای ناشی از تأثیرات بی‌شماری که در سرتاسر اسرائیل ایجاد گردید، در ویدیوهای متعدد در رسانه‌های اجتماعی و همچنین تصاویر زندۀ تلویزیونی به نمایش گذاشته شدند.

صفحۀ اختصاصی سایت خبری ‌- تحلیلیِ «کریدل» در شبکۀ ایکس نیز تصاویری جدید از لحظهٔ اصابت موشک‌های ایرانی به پایگاه هوایی تل‌نوف در نزدیکی تل آویو را نشان داده است.

این عملیات، که «وعدۀ صادق ۲» نامیده شد، به‌عنوان پاسخی به ترور اسماعیل هنیه توسط اسرائیل در اوایل سال جاری در تهران، و ترور رهبر حزب‌الله، حسن نصرالله، در بیروت، در هفتهٔ گذشته اعلام شد. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، در ۱ اکتبر گفت: «ما به‌صراحت اعلام کرده‌ایم که این حمله عواقب و پیامدهای شدیدی خواهد داشت و برای تحقق آن با اسرائیل همکاری خواهیم کرد».

منبع: کریدل، ۲ اکتبر ۲۰۲۴
https://thecradle.co/articles-id/27109#:~:text=Any%20country%20that%20allows%20Israel%20to%20use

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *