در آستانهٔ اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی ـــ عملیات جنگی ایران علیه اسرائیل، تحولی تاریخی که بی‌تردید به سود بشریت و صلح جهانی است

هیئت تحریریه مجله «دانش و امید» ــ

هفته گذشته پس از دوماه انتظار، سرانجام جمهوری اسلامی ایران به جنایات و تروریسم دولت اسرائیل در ایران و علیه مصالح و منافع ایران در خاورمیانه، پاسخی شایسته داد و قلمرو امن آن را با پرتاب حجم انبوهی از موشک‌های تندرو به خطر انداخت و نشان داد که دیگر هیچیک از تمهیدات جنگی او و ارباب جنگ‌افروزش یعنی دولت آمریکا – یعنی تمهیداتی که تا کنون در کار بوده است – نمی‌تواند ضامن امنیت تجاوزکارانه آنان باشد.

این عملیات در طول ۷۵ سال گذشته، بی‌سابقه بوده و چنان تاثیری داشته که اسرائیل هنوز قادر به اتخاذ تصمیم لازم برای ابراز واکنش دلخواه خود نسبت به آن نشده است. عملیات نظامی ایران همان‌گونه که رهبری جمهوری اسلامی ایران در خطبه‌های نماز جمعه – روز ۱۳ مهر ماه جاری– یادآور شدند، «اقدامی مشروع و متکی به احکام دفاعی اسلامی و قانون اساسی ایران و قوانین بین‌المللی بوده است.» عملیات دولت ایران را باید تنبیه متجاوزی دانست که تا امروز هیچ پروائی از ارتکاب هرگونه جنایتی نداشته و در کمال خونسردی هر روز به انجام آن مشغول بوده است. اما موشک‌های ایران چنان آسیبی به اقتدار و هژمونی نظامی اسرائیل در منطقه زده است که شاید هیچگاه اعاده نگردد.

پیامد تنبیه این متجاوزِ تبهکارِ زورگو، کاهش توانائی و ظرفیت جهنمی تجاوزکاری و سلطه‌طلبی‌های ذاتی اوست. چنین تحولی بی‌هیچ شک و تردیدی به سود مردم منطقه و خلق‌های مظلوم فلسطین و لبنان و به نفع صلح عمومی و مبارزات ترقی‌خواهانه است. از این رو باید آن را تحولی دوران‌ساز نامید.

اسرائیل با این عملیات در موقعیتی قرار گرفت که در تمام ۷۵ سال گذشته فرسنگ‌ها از آن دور بود. اما از امروز او دیگر در لبه پرتگاهی قرار گرفته است که اگر خود شرایط را برای تکرار عملیات تنبیهی فراهم کند، بازگشتی برای او متصور و میسر نیست. مگر کاربرد تمامی اسلحه غیرقانونی نگهداری‌شده در صحرای نقب، به‌ویژه مداخله وسیع اربابش آمریکا و نوچه‌های او در اتحادیه اروپا و همکاری کامل با او در مواجهه نظامی با دولت و مردم ایران. چنین احتمالی هرچند منتفی نیست، اما آینده‌ای نامعلوم دارد و گمان نمی‌رود که امپریالیسم در این مرحله حساس و پیچیده از حیات رو به ضعفش وارد گذرگاهی ناشناخته شود که تا پایان تاریک است.

هیئت تحریریه نشریه «دانش و امید» ضمن استقبال و ستایش از اقدام ملی و بین‌المللی دولت ایران علیه تجاوزات اسرائیل، ضمن دعوت از هموطنان برای حمایت هرچه بیشتر از این اقدام سترگ، انتظار دارد تا دولت ایران با کوشش در جهت کاهش وسیع و مستمر مشکلات مردم و ایفای وظایف قانونی خود در برابر آنان و تأمین حقوق حقه و مصرحه قانونی توده‌های مردم، به‌ویژه کارگران، زحمتکشان، روشنفکران ملی و ترقی‌خواه، و توسعه مناسبات بین‌المللی با دوستان ایران، به‌ویژه دولت‌هائی که در تشکیل و توسعه جهان چند قطبی با آنان همفکر و همراه است، و با اجتناب از هرگونه ماجراجوئی و شتابزدگی و تأکید مدام بر صلح‌طلبی و همزیستی مسالمت‌آمیز، پایه‌های مقاومت در برابر واکنش‌های بعدی اسرائیل و آمریکا و دشمنانی از این گونه را گسترش داده و تقویت نماید.

به امید نابودی امپریالیسم و صهیونیسم و با آرزوی دور شدن هرگونه خطری از مردم و میهن ما.

منبع: کانال تلگرامی مجلهٔ دانش و مردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *