یک سال پس از طوفان الاقصی

یک سال از طوفان الاقصی در شهرک‌های اشغالی فلسطین در صبح روز ۷ اکتبر سال ۲۰۲۳ می‌گذرد. عملیاتی که در آن مسألهٔ فلسطین، که می‌رفت تا با انواع ترفندهای صهیونیستی ـ آمریکایی ـ غربی به فراموشی کامل سپرده شود، بیش از پیش زنده شد و بار دیگر در مرکز توجه جهانی و رأس اخبار همهٔ کشورهای جهان قرار گرفت. رویدادی که با واکنش هیستریک دولت آپارتاید صهیونیستی در طول یک سال گذشته، هولناک‌ترین جنایات نسل‌کشی را در انظار مردم جهان رقم زد و چهرهٔ آپارتاید رژیم صهیونیستی و حامی آن آمریکا را عریان در صحنه جهانی به نمایش گذاشت. رویدادی که نشان داد ادعای حقوق بشر و دموکراسی غربی بی‌محتوا تا چه اندازه یک دروغ و فریب آشکار است.

در این نبرد نابرابر با رژیم کودک کش اسرائیل و حامیان به اصطلاح دموکرات آن در جبهه غرب، نیروی مقاومت ضمن داشتن دستاوردهای بسیار مهم، متحمل خسارات جانی و مادی بی‌شماری شده که مردم عادی و دیگر جبهه‌های حامی غزه را تحت تأثیر قرار داده است.

اکنون، علاوه بر نسل‌کشی در فلسطین و ترور اسماعیل هینه در تهران، اشغالگران آپارتاید حمله‌ای وحشیانه‌ را به لبنان آغاز کرده‌اند که تنها در ظرف چند روز بیش از هزاران غیرنظامی لبنانی و شماری از فرماندهان و رهبران حزب‌الله، و در رأس همه، سیدحسن نصراله، به شهادت رسیده‌اند.

اما علی‌رغم خسارات و جنایات بی‌شمار این رژیم خونخوار، نیروی مقاومت در طوفان الاقصی دستاوردهایی بزرگ هم داشته است. اسرائیل پس از یک سال و به‌رغم این‌همه کشتار و ویرانی، نتوانسته است به هیچ‌یک از اهداف اولیه‌ای که برای حملهٔ ددمنشانه به غزه اعلام کرد دست یابد. گروه‌های مقاومت در غزه با جانبازی و استواری فراوان، در منطقه‌ای بسیار کوچک، که نزدیک به ۲۰ سال است از همه‌سو در محاصرهٔ کامل قرار دارد، به نبرد شجاعانه با دشمن اسرائیلی مورد حمایت آمریکا و غرب ادامه می‌دهند.

طوفان الاقصی، ضمن برملا ساختن چهرهٔ عمیقاً ضدانسانی، کودک‌کش و فریبکار رژیم صهیونیستی و حامی آن آمریکا، توانست تلاش‌های همه‌جانبهٔ غرب جمعی برای عادی‌سازی روابط آن با کشورهای عرب منطقه را خنثی کند و معادلات سیاسی ـ اقتصادی را در این بخش مهم از جهان تغییر دهد. از این رو، این عملیات ضربه‌ای بسیار سهمگین بر طرح‌های تجاوزکارانهٔ آمریکا در منطقه و پیکر این رژیم آپارتاید وارد ساخت. آقای خامنه‌ای، در سال گذشته و با آغاز عملیات طوفان الاقصی، در صفحۀ ایکس خود به زبان عبری نوشت: «عملیات طوفان الاقصی اسرائیل را ۷۰ سال به عقب برگرداند»؛ و این واقعیتی انکارناپذیر است.

ایالات متحدهٔ آمریکا و شرکای گوش به فرمان آن در غرب برای تقویت رژیم اشغالگر اسرائیل و تثبیت کامل آن در منطقه، از همه‌جهت کوشیدند تا برای وابسته کردن همهٔ کشورهای منطقه، این رژیم اشغالگر را به «دروازهٔ صادرات انرژی از منطقه به جهان غرب و واردات کالا و فناوری از غرب به منطقه» تبدیل کنند و بدین ترتیب هم نظم موجود منطقه‌ای را برهم زنند و هم سیاست اقتصادی چین را هدف گرفته و بدیلی در مقابل جادهٔ ابریشم آن ایجاد کنند.

بعد از یک سال که از طوفان الاقصی می‌گذرد، اسرائیل دیگر آن چیزی نیست که سال‌ها، با تلاش‌های پیگیر آمریکا و دیگر متحدان غربی، چهرهٔ کریه آن همچون فرشته‌ای معصوم و پاک، و تنها کشور دموکراتیک در خاورمیانه، معرفی می‌شد. اکنون ذات عمیقاً وحشی و خونریز اسرائیل برای همهٔ جهانیان کاملاً آشکار شده است. برای اولین بار نهادهای قضایی جهانی، از جمله دیوان بین‌المللی دادگستری و دادگاه کیفری بین‌المللی ناچار شدند تحت فشار شدید افکار عمومی جهان، احکامی علیه صهیونیست‌ها صادر کنند و حتی حکم بازداشت مقامات این رژیم، از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی، و گالانت، وزیر دفاع، آن را صادر شد.

حال دیگر همهٔ مردم جهان می‌دانند که این رژیم مافیایی جنایتکار است برای پیشبرد مقاصد نامشروع خود هیچ مرز و حدی نمی‌شناسد. در طول سال گذشته، تقریباً هر هفته در سراسر جهان میلیون‌ها انسان در محکومیت این رژیم غاصب و آدم‌کش به خیابان‌ها آمدند و آن را محکوم کردند. اکنون افکار عمومی جهان، به‌ویژه در کشورهای مسلمان منطقه، شدیداً علیه این رژیم و ارباب آن آمریکا تحریک شده است. همهٔ مردم خواهان آتش‌بس هرچه فوری‌تر و قطع کشتار غیرنظامیان هستند، امّا هنوز هم آمریکا با وتوی هر پیشنهادی برای آتش‌بس در شورای امنیت سازمان ملل، ادامهٔ این جنایات را به نام‌ «حق دفاع از خود» برای این رژیم جنایت‌کار مجاز می‌داند. دستاورد از این بهتر که اکنون پس از این یک سال ایالات متحده به «امپراطور برهنه» بدل شده است.

نبرد عادلانهٔ گروه‌های مقاومت در راه استقلال و آزادی و رهایی از اسارت رژیم آدم‌کش غاصب، با استواری کامل و پشتیبانی نیروی مقاومت منطقه و مردم آزاده جهان ادامه خواهد یافت. قطاری که برای برقراری نظم نوین جهانی و ایجاد جهانی عادلانه و چندقطبی به راه افتاده است، با هیچ نیرویی متوقف نخواهد شد. امروز هژمونی آمریکای جنگ‌طلب در حال افول است. قدرت‌های دیگری در عرصهٔ بین‌المللی ظهور کرده‌اند که با نظم ناعادلانهٔ کنونی، که در آن تمامی نهادها و مقررات بین‌المللی و انسانی به‌خاطر منافع تنگ‌نظرانهٔ قدرت‌های امپریالیستی مورد سوء‌استفاده آشکار قرار گرفته یا به کناری نهاده شده‌اند، مخالفند و خواستار نظمی عادلانه در صلح و امنیت برای همه هستند. این راهی است که با گشودن چشم‌اندازی انسانی برای بشریت، روز به روز رهروان بیشتر و بیشتری خواهد یافت و می‌رود تا مسایل و مشکلات بشریت را، نه با فروش تسلیحات و جنگ و خونریزی، که در صلح و امنیت و از راه‌های مسالمت‌آمیز و گفتگو حل و فصل نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *