شورای صلح ایالات متحده پیروزی مردم ونزوئلا در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک می‌گوید

Print Friendly, PDF & Email

 

۳۰ جولای ۲۰۲۴ ـــ شورای صلح ایالات متحده، به مردم ونزوئلا که با انتخاب مجدد نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، یک انتخابات آزاد و عادلانه را در ادامهٔ انقلاب بولیواری با موفقیت انجام دادند، تبریک می‌گوید.

این یک پیروزی برای ونزوئلایی مقتدر و مستقل است که در برابر مداخلهٔ فاحش در روند انتخابات توسط ایالات متحده، که در تلاشی ناموفق اقدامات تنبیهی یکجانبهٔ اجباری را برای تغییر رژیم اعمال کرده است، مقاومت می‌کند.


مردم ونزوئلا برخاستند و به‌قول رئیس جمهور دوباره برگزیدهٔ خود، نیکلاس مادورو، به‌طور جمعی به ایالات متحده گفتند: «ما مستعمره نیستیم.» پیروزی مردم ونزوئلا، پیروزی همهٔ مردم و ملت‌های زیر ستم امپریالیست‌ها است.

واشنگتن، متحدان تابع آن، و اپوزیسیون ونزوئلا که با پشتوانۀ مالی آنان فعالیت می‌کند، می‌کوشند با زدن برچسب تقلب از طریق رأی‌دهی به انتخابات، از نتایج آن مشروعیت زدایی، و بدین‌ترتیب پیشرفت انقلاب بولیواری را معکوس کنند. آن‌ها حتی پیش از آغاز روند انتخابات اعلام کردند که نتایج انتخابات را نخواهند پذیرفت.

در تاریخ ۲۵ سالهٔ انقلاب بولیواری، حدود ۳۰ انتخابات صورت گرفته است که تنها دو مورد از آن به پیروزی مخالفان ختم شده است. مخالفان تنها این دو انتخابات را جشن گرفتند. در باقی انتخابات اعلام تقلب کردند و رأی مردم را به‌خواست واشنگتن نادیده گرفتند.

چهار عضو ارشد شورای صلح ایالات متحده این امتیاز را داشتند که در میان ۹۱۰ مهمان بین‌المللی از بیش از ۱۰۰ کشور که بر انتخابات ۲۸ ژوئیه نظارت می‌کردند، حضور داشته باشند. ما دیدیم که چگونه روند دقیق انتخابات، روندی ضدتقلب است.

تجدید و تأیید مجدد پروژهٔ بولیواری توسط رأی‌دهندگان نشان‌دهندهٔ مقاومت موفقیت‌آمیز یک رهبری سیاسی ثابت‌قدم و تزلزل‌ناپذیر در دوران نیکلاس مادورو، همراه با مشارکت با مردمی است که درگیر آن هستند. هردو برای پیروزی موفقیت آمیز این انتخابات ضروری بودند.

مردم و دولت منتخب دموکراتیک آنها همراه با یکدیگر محاصرهٔ ایالات متحده و متحدانش را، که غذا، سوخت، و دارو را از کشور دریغ می‌کند، تحمل کردند. آنها توانستند با کمک هم اقتصادی را که عمداً به سقوط آزاد کشیده شده بود، برگردانند. امروز، رشد تولید ناخالص داخلی پیش‌بینی شدهٔ ونزوئلا از بالاترین‌ها در نیمکرهٔ غربی، و تقریباً دو برابر ایالات متحده است.

شورای صلح ایالات متحده همبستگی قاطع خود را با مردم ونزوئلا اعلام، و تمام تلاش‌های امپریالیسم ایالات متحده برای متوقف کردن و ممانعت از پیشرفت انقلاب بولیواری آنها را محکوم می‌کند.

منبع: وب‌سایت شورای صلح ایالات متحده، ۳۱ جولای ۲۰۲۴

https://uspeacecouncil.org/the-u-s-peace-council-salutes-the-people-of-venezuela-for-their-victory-in-the-presidential-election

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *