ترور اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس نشانۀ دیگری از افول امپریالیسم و صهیونیسم

Print Friendly, PDF & Email

شبیخون بزدلانۀ اسرائیل در نیمه‌شب ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ به محل اقامت اسماعیل هنیه در تهران، موجب شهادت این مبارز خستگی‌ناپذیر جبهۀ مقاومت و محافظ او شد.

هرچند هنوز از جزئیات و نحوهٔ ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران اطلاع دقیق در دسترس نیست، اما آنچه واضح است نقش رژیم کودک‌کش صهیونیستی در ارتکاب این جنایت است. قتل شخصیت‌های سیاسی توسط تروریسم دولتی اسرائیل نه نشانهٔ قدرت و صلابت آن، بلکه نشانهٔ شکست رژیم صهیونیستی در عرصهٔ میدانی و سیاسی است. اسرائیل، که پس از ده ماه جنگ و بمباران نوار غزه، منطقه‌ای با ۴۵ کیلومتر طول و ۱۲ کیلومتر عرض، هنوز نتوانسته است مقاومت فلسطینیان ساکن آن را درهم بشکند، اکنون متوسل به ترور شخصیت‌های سیاسی و نظامی فلسطینی و دیگر شخصیت‌های جنبش مقاومت شده است.

این ترور، و ترور هم‌زمان سید فؤاد شکر، فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان، که بی‌شک با صلاحدید دولت آمریکا و حمایت آن صورت گرفته است، بیش از هر زمان دیگر نشان داد که این دو دولت در دستیابی به اهداف پلید خود جهت تار و مار کردن حماس، تسلط بر نوار غزه، و در نهایت گسترش و تحمیل یک جنگ خانمان‌سوز به منطقه ناکام مانده‌اند. قدرت گرفتن بیش از پیش جبهۀ مقاومت در منطقه با رهبریت ایران و دستاوردهای این جبهه طی ماه‌های گذشته در ضربه زدن به اقتصاد اسرائیل، نابودی حیثیت سیاسی و اخلاقی دولت اسرائیل و حامی آن آمریکا در افکار جهانی، و محکومیت نتانیاهو در دادگاه لاهه به‌عنوان جنایتکار جنگی، دلایل اصلی این اقدام جنایت‌کارانه هستند.

ترور اسماعیل هنیه در خاک ایران، با هدف صدور بحران داخلی اسرائیل به بیرون از مرزهای آن، تسری جنگ و به‌میدان کشیدن قدرت‌های محلی، و گسترش مناقشه به فراسوی منطقه و کشیدن پای آمریکا به این جنگ کثیف صورت گرفته است. اما همچنان که استراتژی آمریکا و همدست منطقه‌ای آن اسرائیل تاکنون شکست خورده است، از این پس نیز با حضور نیروهای انقلابی باورمند و جانباز در صفوف جبههٔ مقاومت، نقشه‌های پلید امپریالیسم و صهیونیسم عقیم خواهد ماند.

ما ضمن تسلیت به اعضا و رهبران دلاور جبهۀ مقاومت، مردم مقاوم فلسطین، خانواده و بازماندگان اسماعیل هنیه، رهبر داهی و دلاور مقاومت فلسطین، آرزوی پیروزی خلق فلسطین بر اشغالگران صهیونیست را در این جنگ سرنوشت‌ساز داریم.

گروه «۱۰ مهر»
تارنگاشت «عدالت»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *