تظاهرات گسترده علیه جنگ غزه

Print Friendly, PDF & Email

راشا تودی، ۱۲ نوامبر ۲۰۲۳ ـــ روز شنبه ۱۱ نوامبر صدها هزار نفر در شهرهای مختلف جهان به خیابان‌ها آمدند تا علیه کشتار در غزه و سیاست اسرائیل و غرب اعتراض کنند. تظاهرات در شهرهای لندن، برلین، بروکسل، پاریس، استانبول، مونیخ، نورنبرگ، برمن، فرانکفورت، هامبورگ، اشتوتگارد و ووپرتال برگزار شد.

تظاهرات لندن به‌ویژه پرتعداد بود. به‌گفتۀ برگزارکنندگان تظاهرات ۵۰۰ هزارنفر و بنا به اعلام پلیس ۳۰۰ هزار نفر در تظاهرات شرکت داشتند. تظاهرکنندگان خواهان برقراری آتش‌بس فوری در غزه شدند و شعارهایی برای آزادی فلسطین سر دادند. پلیس لندن تعدادی از تظاهرکنندگان را به‌دلیل استفاده از مواد آتشبازی دستگیر کرد.

در ایالات متحدۀ امریکا هم تظاهراتی جهت حمایت از فلسطین برگزار شد. به‌گزارش العربیۀ فارسی، روز شنبه ۱۱ نوامبر تظاهراتی در مقابل منزل «جو بایدن» در ایالت «دلاور» برگزار شد و تظاهرکنندگان خواستار آتش‌بس در غزه شدند. مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داده که تظاهرکنندگان طرفدار فلسطین در مقابل وزارت خارجه در واشنگتن تجمع کرده‌اند و شعارهایی از قبیل «استعفا دهید و کار خود را رها کنید، شما در قتل عام اسرائیل شریک هستید» سر دادند.

به‌گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، شامگاه جمعه هزاران معترض در میدان تایمز نیویورک تظاهرات کردند و خواستار توقف جنگ و آتش بس در غزه شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *