درزکردن سند برنامهٔ پاکسازی قومی در غزه

Print Friendly, PDF & Email

وبسایت «کِرِیدِل» گزارش افشا شدهٔ وزارت اطلاعات اسرائیل را به‌نقل از نشریهٔ اسرائیلی «مِکوویت» منتشر کرده است. این گزارش حاوی برنامهٔ پیشنهادی چند مرحله‌ای اخراج کامل فلسطینی‌ها به صحرای سینا و انتقال بخشی از آنها به سایر کشورها به‌عنوان پناهنده است. تاریخ این گزارش ۱۳ اکتبر یعنی ۶ روز پس از حملهٔ حماس است.

در فاز اول این برنامه، بخش شمالی غزه به سمت جنوب تخلیه می‌شود. در فاز دوم کارزاری به‌راه می‌‌افتد که جامعه جهانی و فلسطینی‌ها متقاعد شوند که تنها راه حفاظت از مردم غزه در حین جنگ، خروج‌شان به صحرای سینا و اسکانشان در کمپ‌های موقت پناهندگی با فاصله‌ای امن از مرز اسرائیل و در محاصرهٔ کامل است. در ضمن تداوم این برنامه، کشورهای غربی حامی اسرائیل و کشورهای عربی دوست متقاعد می‌شوند که بخشی از مردم غزه در این کمپ ‌های موقت را بعنوان پناهنده در سراسر دنیا بپذیرند.

فاز اول این برنامه هم‌اکنون با جدیت تمام در حال اجراست صرفنظر از اینکه حکومت اسرائیل این برنامه را پذیرفته باشد یا نه.

در واقع این اجرای گام به گام بخش آخر استراتژی صهیونیستی در اسرائیل با پشتیبانی امریکاست برای حذف صورت مسألهٔ فلسطین طی ۷۵ سال گذشته. آنچه در عمل رخ داده، استفاده از هر قطعنامهٔ سازمان ملل و هر معاهدهٔ بین‌المللی برای اطمینان از غیرقابل اجرا شدنشان بوده است. در واقع اجرای بدل هر راه‌حلی با تحمیق و گول زدن جامعهٔ جهانی و خود فلسطینی‌ها بوده است.

مرحلهٔ پایانی پاکسازی قومی فلسطینی‌ها و پراکندنشان در سراسر جهان هم‌اکنون در حال اجراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *