آیت‌الله سید حسین موسوی تبریزی: ردصلاحیت‌های بی‌دلیل انتخابات را بی‌اعتبار می‌کند

Print Friendly, PDF & Email

اگر خالص‌سازی به معنای تبعیت از گروه خاصی باشد، جمهوریت را زیرپا می‌گذارد.

خبرگزاری ایلنا، ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ـــ آیت‌الله سید حسین موسوی تبریزی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد رد صلاحیت برخی داوطلبان و چهره‌های شاخص انتخابات مجلس شورای اسلامی و دلایل رد صلاحیت اغلب آنها که عدم التزام به نظام جمهوری اسلامی عنوان شده است، گفت: این دیگر روشن است، کسی که در نظام جمهوری اسلامی کاندیدا می‌شود باید جمهوریت را بپذیرد.

موسوی تبریزی در پاسخ به این سؤال که نمایندگانی هستند که در دورهٔ فعلی حضور دارند اما برای انتخابات آتی این موضوع برای رد صلاحیت آنان عنوان شده است، گفت: این دوره هم شاید اشتباه شده که آمدند. باید این را بپذیریم که مردم در ایران رأی دادند و حکومت آن جمهوری اسلامی شده است، نماینده‌ها هم باید جمهوریت را بپذیرند. البته این‌که خیلی‌ها را به اشتباه ردصلاحیت می‌کردند تأیید نمی‌کنم، اما اگر کسی جمهوریت نظام را قبول نداشته باشد، اصل نظام را هم قبول ندارد. اصل نظام ما از دو کلمه تشکیل می‌شود جمهوریت و اسلامیت، هر دو را باید بپذیرند.

موسوی تبریزی در پاسخ به این سؤال که ردصلاحیت داوطلبین در دورهٔ فعلی چگونه می‌بینید؟ گفت: رد صلاحیت‌ها به این‌که افراد غرضی داشته باشند یا نه بستگی دارد. من دو دوره نماینده بودم. نه این دوره، بلکه در دوره‌های قبل هم گاهی بی‌دلیل به‌خاطر دعواهای گروهی و حزبی که پیش آمده، بعضی‌ افراد بر اساس آن‌ها ردصلاحیت شدند و بعضی هم با وجود آن‌که مشکلات زیادی داشتند اجازه دادند که وارد انتخابات شوند. حتی یکی‌ دوبار، در زمانی که من نماینده بودم، می‌دانستم حضرت امام‌(ره) هم با این ردصلاحیت‌های بی‌دلیل مقابله کرد و ناراحت بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *