صدراعظم آلمان: بالاخره باید با پوتین مذاکره کرد

Print Friendly, PDF & Email

راشا تودی، ۱۳ نوامبر ۲۰۲۳ ـــ «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان در مصاحبه‌ای با «هایل برونر اشتیمه» در روز یکشنبه ادعا کرد که حملۀ روسیه به اوکراین «بازگشت امپریالیسم به اروپا» بود و به‌همین دلیل برلین تا آنجایی که لازم است با «دادن تسلیحات به اوکراین از این کشور حمایت خواهد کرد». او گفت که ما می‌دانیم باید خود را برای درگیری طولانی‌مدت آماده کنیم. او در عین حال مذاکره با «ولادیمیر پوتین» را منتفی ندانست و برای مذاکرات در آینده اعلام آمادگی نمود و گفت: «من در گذشته هم با پوتین صحبت کرده‌ام و در آینده هم صحبت خواهم کرد، ولی برای مذاکرات برداشتن گامی تعیین کننده‌ از سوی روسیه لازم است و آن عقب‌نشینی نیروهای نظامی است که پوتین در حال حاضر برای آن حاضر نیست.

سخنگوی کرملین، «دیمیتری پسکوف»، در ارتباط با سخنان صدراعظم آلمان گفت که «ولادیمیر پوتین» همیشه آمادۀ برقرای تماس و گفت‌وگو در سطوح بالا بوده است، ولی گفتگویی که کارساز و سازنده باشد. اما از اظهارات صدراعظم آلمان چنین بر نمی‌آید که کفۀ ترازو به‌سود توجه به منافع روسیه سنگین‌تر شده باشد.

روسیه همواره برای مذاکرات اعلام آمادگی کرده است ولی رئیس جمهور اوکراین «زلنسکی» سال گذشته با تصویب یک قانون، مذاکره با رهبری فعلی روسیه را ممنوع کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *