غرب برای انجام عملیات تروریستی سلاح‌های شیمیایی در اختیار اوکراین قرار می‌دهد

Print Friendly, PDF & Email

راشا تودی، ۲۷ نوامبر ۲۰۲۳ ـــ نمایندۀ روسیه در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در اجلاس روز دوشنبۀ این سازمان (۲۷ نوامبر) در لاهه گفت روسیه اسنادی در اختیار دارد که حاکی از استفادۀ اوکراین از مواد شیمیایی و مواد روانگردان در مناطق جنگی و همچنین در عملیات تروریستی علیه مسؤولین اداری جمهوری‌های دونتسک، لوگانسک، خرسون و زاپوروژیا است.

«کریل لوسوگورسکی»، مسؤول هیأت روسی در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، در اجلاس این سازمان گفته است: «ما در خصوص استفادۀ نهادهای ویژۀ “کی‌یف” از مواد شیمیایی و مواد روانگردان علیه مسؤولین اداری جمهوری‌هایی که به‌تازگی به روسیه پیوسته‌اند داریم». او همچنین گفت که مسکو اسنادی دایر بر مشارکت ایالات متحدۀ آمریکا و متحدان آن دربارۀ ارسال مواد شیمیایی به اوکراین در اختیار دارد. او به این موضوع اشاره کرد که این مواد، از جمله مواد شیمیایی، برای مقابله با مردم در شورش‌ها به نیروهای نظامی اوکراین و مزدوران خارجی که برای کی‌یف می‌جنگند داده شده است.

روسیه در اکتبر سال جاری اسنادی در این خصوص به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی ارائه داده بود. موضوع استفادۀ اوکراین از مواد فوق‌الذکر با ویدیویی که در تلویزیون اوکراین نمایش داده شد و در آن مواد شیمیایی و نارنجک‌های K ـ ۵۱ در دست نیروهای نظامی اوکراین و مزدوران خارجی دیده می‌شود هم اثبات شده است. در ویدیوی مزبور، مزدوران خارجی نشان داده می‌شوند که قصد دارند با اعمال تحریک‌آمیزی مانند آنچه در سوریه اتفاق افتاد در جهت منافع یکی از کشور‌های عضو ناتو عمل کنند.

دبیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، «فرناندو آریاس»، قول داده است اسناد ارائه شده از سوی روسیه را بررسی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *