مسکو: استعمار غرب قربانی تازه‌ای یافته است

Print Friendly, PDF & Email

راشا تودی، ۱۱ نوامبر ۲۰۲۳ ـــ رئیس شورای امنیت روسیه، «نیکولای پاتروشف»، هشدار داد که دولت جمهوری ملداوی به‌بهای قربانی کردن استقلال خود تحت تسلط غرب قرار می‌گیرد، آن هم در شرایطی که روند نابودی نظم جهانی غرب محور اجتناب‌ناپذیر است. «نیکولای پاتروشف» روز چهارشنبه در دیدار با همتایان خود در اتحادیۀ کشورهای مستقل (C.I.S) گفت که رهبری جمهوری ملداوی، تحت فشار غرب و به‌رغم مخالفت شهروندان خود، راه عضویت در اتحادیۀ اروپا، راه «رومانیزه» کردن کشور و قربانی کردن استقلال و هویت ملی خود را برگزیده، اما در اصل با این تهدید مواجه است که قربانی تازۀ استعمار غرب شود.

ملداوی عضو اتحادیۀ کشورهای مستقل است، ولی از زمان روی کار آمدن «مایا ساندو» از این اتحادیه فاصله گرفته است. او منتقد روسیه، حامی غرب، و موافق با عضویت ملداوی در اتحادیۀ اروپاست. در انتخابات شهرداران و شوراهای محلی که اخیراً برگزار شد، حزب «مایا ساندو» شکست سختی متحمل شد و اپوزیسیون برندۀ انتخابات در همۀ مناطق شد.

«نیکولای پاتروشف» در ادامۀ سخنان خود به این موضوع اشاره کرده است که روز به‌روز تعداد بیشتری از کشورهای آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین آگاهانه از منافع ملی خود دفاع می‌کنند و همزمان ایالات متحدۀ آمریکا و متحدان آن تلاش می‌کنند به کشورهایی که از نظر سیاسی و اقتصادی به آن‌ها وابسته‌اند خواسته‌های خود را تهاجمی‌تر از سابق دیکته کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *