نامهٔ سرگشادهٔ «جمعی از هواداران اتحاد چپ ضدامپریالیست ایران» به جناب آقای دکتر سعید جلیلی

Print Friendly, PDF & Email

جناب آقای دکتر سعید جلیلی،
نامزد محترم مقام ریاست جمهوری،

ما به‌عنوان «جمعی از هواداران اتحاد چپ ضدامپریالیست ایران» در بیانیهٔ مورخ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ خود در آستانهٔ انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری تأکید کردیم که باید بکوشیم تا «گفتمانی در انتخابات پیروز شود که ضمن تداوم سیاست خارجی دولت سیزدهم، متعهد به خدمت در راه توسعهٔ عدالت‌محور کشور و یاری‌رساندن به محرومان باشد.» هم‌چنین، گوشزد کردیم «آنچه ایران ما امروز بیش از همیشه به آن نیاز دارد، تداوم مقاومت در برابر سلطۀ امپریالیسم، دست رد زدن به سینهٔ سرمایه‌داری حریص غربگرا و قطع نفوذ آن در دستگاه حکومتی، ارتقای جایگاه طبقات کم‌برخوردار جامعه، برقراری عدالت اجتماعی، و بسط آزادی‌های دمکراتیک همچون ایجاد و تقویت تشکل‌های کارگری و شوراهای محلی است.»

اکنون که در دور دوم انتخابات، رقابت بین شما و آقای پزشکیان جاری است، با صراحت اعلام می‌کنیم که شما را در قیاس با رقیب انتخاباتی‌تان، به گفتمان مذکور بسیار نزدیک‌تر می‌بینیم. شما در پیام خود به ملت از عهد و پیمان برای آرام نگرفتن در برابر گرسنگی ستمدیدگان و شکم‌بارگی ستمگران صحبت کردید و این کلام ساده و عدالتخواهانه نقطهٔ کانونی مشترک بین دیدگاه شما با این جمع است. مسیری که شما نوید آن را می‌دهید، یعنی «یک جهان فرصت، یک ایران جهش» نگاهی رو به جلو دارد، نوید‌بخش است، و دست‌یافتنی است.  و از همه مهم‌تر، به‌درستی تأکید کرده‌اید که «این راه را بدون حضور و یاری مردم نمی‌توان پیمود!» ما به این پیام کلیدی شما ارج بسیار می‌گذاریم.

اما در عین حال بر این اعتقادیم که بخش عمدهٔ مردمی که در این کارزار تعیین‌کننده در کنار شما قرار خواهند گرفت کارگران و دیگر زحمتکشانی هستند که برای دهه‌ها بر اثر سیاست‌های اقتصادی تعدیل ساختاری و خصوصی‌سازی‌های گستردهٔ بی در و پیکر، شدیدترین فشارهای اقتصادی را تحمل کرده‌اند. این مردم انتظار دارند که به‌طور صریح از زبان شخص شما از گام‌های مشخصی که قصد دارید در راه  برقراری عدالت اجتماعی و دفاع از حقوق دمکراتیک آنان، به ویژه آزادی تشکل‌های صنفی آنها، بردارید آگاه شوند تا بتوانند با اطمینان خاطر به آیندهٔ خود در پشت سر شما قرار گیرند. از این رو از شما درخواست داریم که در همین فرصت کوتاه باقی‌مانده، آن بخش از برنامه‌های اقتصادی خودتان برای بهبود وضعیت زندگی میلیون‌ها زحمتکش جامعهٔ ما را به شکلی قابل درک‌تر برای آنان توضیح دهید تا آنان پیروزی شما را پیروزی خود بدانند و با اشتیاق هرچه بیشتر برای رأی دادن به شما وارد صحنه شوند.

همچنین ما انتظار داریم که رویکرد خود را بطور شفاف در تأمین حقوق دموکراتیک و حفظ کرامت زنان  که نیمی از جامعه و بی‌گمان بخش بزرگی از رأی‌دهندگان به شما هستند، بیان کنید و راه بهره‌برداری‌های سیاسی و تبلیغاتی دشمنان ملک و ملت از دوقطبی شدن جامعه حول گسل‌های اجتماعی و فرهنگی را ببندید.

شرکت در انتخابات تنها یکی از عرصه‌های نبرد است. مبارزه در راستای تحقق عدالت اجتماعی به نفع توده‌های میلیونی زحمتکشان، بعد از انتخابات نیز ادامه خواهد داشت. از اينرو، دولتی موفق خواهد بود که به خواست‌های معیشتی توده‌های زحمتکش پاسخ دهد و شرایط ايجاد تشکل‌ها و نهادهای صنفی و توده‌ای را ممکن سازد. در این رابطه، از شما درخواست می‌کنیم که با اعلام کاملاً روشن و بدون ابهام حمایت خود از مطالبات زیر، زمینهٔ حضور بسیاری از کسانی را که در دور اول در انتخابات شرکت نکردند در این دور فراهم کنید:

ـــ تأمین هزینه سبد معیشت نیروی کار؛ 
ـــ تضمین امنیت شغلی کارگران و مزدبگیران؛
ـــ تضمین حق تشکل‌یابی کارگران؛
ـــ حفظ وحدت و انسجام ايرانيان بر پایهٔ منافع ملی و پرهیز از ایجاد دو قطبی‌های فرهنگی تصنعی
ـــ توقف فوری خصوصی‌سازی ثروت‌های ملی
– تأمین و تضمین حقوق دموکراتیک و برابر زنان
ـــ تأمین آزادی بیان و آزادی‌های سیاسی نیروهای چپ ضدامپریالیست و دیگر نیروهای دگراندیش مدافع انقلاب.

همچنین، از شما می‌خواهیم که در صحبت‌ها و مناظرات انتخاباتی آیندهٔ خود به‌طور هرچه صریح‌تر از خطرات سیاست‌های اعلام شده توسط کاندیدای هواداران بازگشت به دامن غرب و آمریکا و پیامدهای مخرب آن برای مردم ایران و میهن‌مان سخن بگویید و اظهارات عوام‌فریبانه‌ای را که به نام برقراری رابطه با «جهان»، اما با هدف بازگشت به‌دامن آمریکا، برای ایجاد سردرگمی در اذهان عمومی مطرح می‌شوند، مستقیماً افشا کنید.

جمعی از هواداران اتحاد چپ ضد امپریالیست ایران
۱۱ تیر ۱۴۰۳

ECZIIRAN@

یک نظر

  • زهرا

    رفقا، نظر شما در مورد جبهه پایداری که اولین و اصلی ترین مدافع جلیلی است چیست؟ آیا در وابستگی این جبهه به اندیشه های ارتجاعی انجمن حجتیه و شخص مصباح یزدی تردید دارید؟
    آیا “سیاست خارجی دولت سیزدهم” که به آن اشاره میکنید جز سنگ اندازی در راه گسترش روابط با جنوب جهانی و مذاکرات مخفیانه با آمریکا است؟
    آیا ادعای “عهد و پیمان برای آرام نگرفتن در برابر گرسنگی ستمدیدگان و شکم‌بارگی ستمگران” از زبان یک حجتیه ای راستین از همان راهی تحقق پیدا میکند که شما به آن اعتقاد دارید؟ آیا این ” شکمبارگان ستمگر” همان گردانندگان اصلی جبهه پایداری و حزب موتلفه اسلامی نیستند که از جلیلی پشتیبانی میکنند؟
    مگر ایشان یکی از قدرتمندان و تصمیم گیرندگان اصلی رژیم در دهها سال گذشته نبوده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *