یورش گسترده به مراکز اسلامی در آلمان

Print Friendly, PDF & Email

زد. دی. اف آلمان، ۱۶ نوامبر ۲۰۲۳ ـــ صبح روز پنجشنبه ۳۰۰ نیروی پلیس بیش از ۵۰ مرکز اسلامی در هفت ایالت آلمان، از جمله مرکز اسلامی در هامبورگ، را مورد یورش قرار دادند. در چارچوب تحقیقات قضایی علیه مرکز اسلامی هامبورگ، ۵۴ مرکز اسلامی در هفت ایالت آلمان مورد تفتیش قرار گرفتند و تعداد زیادی کامپیوتر، تلفن موبایل و اسناد و مدارک ضبط شدند. وزیر کشور دولت فدرال آلمان، «نانسی فزر»، در این رابطه اعلام کرد که مرکز اسلامی هامبورگ از مدتها پیش تحت نظر سازمان اطلاعات درون مرزی آلمان بود و به‌عنوان نهادی اسلامگرا طبقه‌بندی شده است. همزمان با مرکز اسلامی هامبورگ، ۵ انجمن تابعۀ این مرکز نیز در مظان اتهام قرار دارند.

وزیر کشور آلمان پس از یورش به مراکز اسلامی گفت که شواهد و موارد ظن سنگین هستند و هدف اصلی یورش آگاه شدن از ساختار این مراکز است. او در ادامه گفت: «ما علی‌العموم تبلیغات اسلامی، یهودی‌ستیزی و خصومت با اسرائیل را تحمل نمی‌کنیم و درست در لحظۀ فعلی، هشیاری و اقدام جدی لازم است. به‌همین دلیل، ما هر مورد اتهام را بطور اساسی بررسی می‌کنیم.»

بنا به اعلام وزارت کشور، مرکز اسلامی هامبورگ در مظان حمایت از فعالیت‌های غیرقانونی سازمان تروریستی لبنان حزب‌الله قرار دارد. فعالیت‌های مرکز اسلامی و مسجد امام علی هامبورگ تبلیغ و ترویج اندیشۀ انقلاب رهبر ایران است. سازمان اطلاعات درون‌مرزی آلمان بر این اعتقاد است که مرکز اسلامی هامبورگ نفوذ زیادی روی مساجد معین و انجمن‌ها دارد و حتی برخی از آن‌ها را کنترل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *