۳۰۰ وکیل دادگستری در دادگاه کیفری بین‌المللی علیه کشور صهیونیستی اعلام جرم کردند

Print Friendly, PDF & Email

راشا تودی، ۱۵ نوامبر۲۰۲۳ ـــ ائتلافی بین‌المللی مرکب از حدود ۳۰۰ وکیل دادگستری و ۱۰۰ نماینده از جامعۀ مدنی روز ۹ نوامبر شکایتی علیه کشور صهیونیستی در دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه طرح کردند. طبق گزارشِ روز سه‌شنبۀ پرتال خبری الجزایر Cip، ائتلافی از وکلای سراسر جهان علیه کشور اسرائیل به‌اتهام نسل‌کشی و جنایت جنگی علیه مردم فلسطین اعلام جرم کردند. مبتکر طرح شکایت، حقوقدان و وکیل دادگستری Gilles Devers از شهر«لیون» فرانسه بود.

وکیل مزبور همزمان با طرح شکایت بیانیه‌‌ای نیز صادر کرد که روز دوشنبه از رادیو بین‌المللی الجزایر پخش شد. در این بیانیه گفته شده است که گام دوم شاکیان سازماندهی دیدار قربانیان خواهد بود. در این بیانیه همچنین گفته شده است: «کاری که ما می‌توانستیم برای حمایت از مردم فلسطین انجام دهیم شکایت از دولت صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی بود. ما همۀ کشورهای جهان را فرا می‌خوانیم به این اقدام بپیوندند. ما مبارزه را ادامه خواهیم داد.

بنا به گفتۀ وکیل مزبور، آنچه که موجب نگرانی عمیق وی شده است حملۀ بی‌وقفۀ صهیونیست‌ها به بیمارستان‌ها، به‌ویژه بیمارستان ال ـ شفا، بود. تعدادی کثیری کشته و مجروح شدند، امری که تاکنون در تاریخ بی‌سابقه بوده است. حتی امکان خاکسپاری قربانیان وجود ندارد زیرا شرایط امنیتی واقعاً خطرناک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *