جیمز دیوید ونس کیست؟

Print Friendly, PDF & Email
نویسنده: توماس روپر ـــ
۳۶۰ کلمه در مورد نامزد معاونت ریاست جمهوری آمریکا

دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا و رئیس جمهور سابق آمریکا، جیمز دیوید ونس، سناتور جمهوری خواه از اوهایو را به عنوان معاون خود در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب کرد.

‑  جیمز دیوید ونس، جمهوری‌خواه، ۳۹ ساله، از ژانویه ۲۰۲۳ سناتور جمهوری‌خواه اوهایو در کنگره آمریکا بوده است، که از سال ۲۰۲۲ از کمپین انتخاباتی ترامپ حمایت می کند.

‑  ونس معتقد است که سیاست‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند منجر به وقوع یک جنگ جهانی جدید شود. به عقیده وی، خطر درگیری هسته ای ناشی از تصمیمات رئیس جمهور آمریکا امروز بیش از هر زمان دیگری جدی است.

‑  او بارها علیه کورس فعلی واشنگتن در درگیری اوکراین صحبت کرده است. به عقیده وی، در این شرایط، کشورهای اروپایی «سهم عادلانه بار خود را به دوش نمی کشند» و «به طور فزاینده ای نه متحد، بلکه به کشورهای وابسته» به آمریکا تبدیل می شوند.

 ‑ ونس همچنین پیشنهاد میکند طرح فروش تسلیحات به اوکراین تغییر کند و از دولت آمریکا بخواهد گزارش ماهانه ای درباره نحوه استفاده طرف اوکراینی از تسلیحات آمریکایی که قبلاً دریافت کرده است، ارائه کند. وی براین عقیده است که تا زمانی که بازرس کل وزارت دفاع آمریکا بررسی های لازم را انجام نداده، نباید برخی از سلاح ها به کیف تحویل داده شود.

‑ ونس از اوکراین به دلیل آزار و اذیت مسیحیان انتقاد میکند. او به گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر دستگیری و محکومیت کشیشان کلیسای ارتدکس اوکراین و مصادره دارایی‌های کلیسا اشاره کرده و خاطرنشان می‌کند که کیف «کارهای بسیار بدی انجام می‌دهد». ونس میگوید: «اگر سیاستمداران آمریکایی درگیری در اوکراین را به عنوان جنگی برای دموکراسی و حقوق بشر به تصویر می‌کشند، بد نخواهد بود که دریافت‌کننده این کمک‌ها کمی بیشتر مراقب حقوق بشر، از جمله آزادی‌های مذهبی باشد.»

‑ وی امتناع کاخ سفید از مذاکره با روسیه برای حل مناقشه را پوچ خواند و خاطرنشان کرد که دولت بایدن هیچ برنامه واقع بینانه ای برای پیروزی اوکراین ندارد.

‑ به گفته ونس، چین بزرگترین تهدید برای ایالات متحده است، اما واشنگتن نمی تواند خود را روی رویارویی با پکن متمرکز کند، زیرا این کشور بیش از حد سرمشغول مشکلات دیگر از جمله درگیری در اوکراین است. به همین دلیل ترامپ پس از به قدرت رسیدن تلاش خواهد کرد تا در اسرع وقت به مناقشات پایان دهد. او خواستار ارسال محموله های بزرگ سلاح و تجهیزات نظامی از اوکراین به تایوان شد.

‑ یو اس ای تودی می نویسد، در سیاست داخلی، ونس نماینده راست نو پوپولیستی است که برخی از ارزش های سنتی جمهوری خواهان را رد می کند. به عنوان مثال، او از تعرفه های تجاری حمایت می کند و علیه کاهش احتمالی بیمه اجتماعی صحبت کرده است.

‑ این جمهوری خواه مخالف سقط جنین است و اغلب استدلال کرده است که دولت باید مردم را تشویق به بچه دار شدن کند. با این حال، در مصاحبه ای با CNN در ماه دسامبر، او اذعان کرد که “مردم خواهان ممنوعیت کامل سقط جنین نیستند.»

منبع: تارنگاشت عدالت، ۲۹ تیر ۱۴۰۳
برگرفته از: آنتی اشپیگل، ۱۶ ژوئیه ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *