انتشار «صبرِ تلخ»، خاطرات رفیق محمدعلی عمویی (۶۲ـ۱۳۵۷)

Print Friendly, PDF & Email

کتاب خاطرات رفیق محمدعلی عمویی، «صبرِ تلخ»، در ماه ژوئیه از سوی «نشر واله» در آلمان منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان به تاریخ حزب تودهٔ ایران قرار گرفت. این مجموعه سه‌جلدی، که با کمک «انجمن تاریخ شفاهی چپ ایران» تهیه شده است، شامل مصاحبه با رفیق عمویی در مورد تجربیات و ارزیابی‌های ایشان از شرایط فعالیت و عملکرد حزب از زمان انقلاب تا پس از سرکوب حزب در سال ۱۳۶۲ است.

جلد اول این مجموعه شامل ۱۲ فصل است که در قالب سه بخش: «نوزایی حزب»، «ساختار حزب تودهٔ ایران»، و «سفرهای خارجی» تنظیم شده است. جلد دوم، حاوی ۹ فصل، دو بخش «مواضع حزب» و «جبهه متحد خلق» را در بر می‌گیرد. و جلد سوم، که شامل ۸ فصل است، زیر دو فصل «بهانه‌های سرکوب» و «سرکوب» تنظیم شده است. جلد سوم کتاب همچنین حاوی یک بخش افزوده زیر عنوان «حزب و خانواده» است که حاوی مصاحبه با خانم نسرین نافعی، همسر رفیق عمویی، است.

انتشار کتاب خاطرات رفیق محمدعلی عمویی این فرصت را به‌دست می‌دهد تا علاقه‌مندان به تاریخ حزب تودهٔ ایران از جزئیات آنچه که طی سال‌های ۱۳۶۲- ۱۳۵۷ بر سر حزب تودهٔ ایران و رهبری آن رفت از زبان یکی از رهبران برجستهٔ وقت آن آگاهی یابند. امید که این مجموعه بتواند نکات ناروشن این بخش پرتلاطم و تعیین‌کننده از تاریخ حزب تودهٔ ایران را، که بحث بر سر چگونگی و چرایی آن همچنان ادامه دارد، در حد امکان روشن سازد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد کتاب خاطرات رفیق عمویی می‌توانید به سایت «نشر واله»:
https://nashrevaleh.com
مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *