یک مقام دولت ترامپ: اسرائیل مسئول قتل محسن فخری‌زاده

Print Friendly, PDF & Email

گفته می‌شود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریكا، به پمپئو و دیگر مقامات دولت آمریكا نوعی کارت سفید داده است تا بتوانند علیه ایران، تا آنجایی که  منجر به جنگ جهانی سوم نشود، اقدام تهاجمی ‌انجام دهند. این گزارش را روز سه‌شنبه پورتال خبری دیلی بیست، این بار هم با اشاره به محافل ناشناس، منتشر کرد.
 

 

 

یک نماینده ناشناس از دولت ترامپ اسرائیل را مسئول قتل دانشمند ارشد هسته‌ای ایران در هفته گذشته می‌داند. این موضوع را سی ان ان پس از انتشار چنین خبری توسط نیویورک تایمز از منابع ناشناس آمریکا، اعلام کرده است.

به گزارش سی ان ان، این مقام عالی‌رتبه دولت آمریکا که اسرائیل را مسئول قتل فیزیکدان هسته‌ای ایران محسن فخری‌زاده در روز جمعه گذشته دانست، نخواست در مورد اینکه آیا آمریکا از قبل از این حمله اطلاع داشته یا احتمالاً در آن نقش داشته است، اظهارنظر کند. سی ان ان روز چهارشنبه این خبر را اعلام کرد. گفته می‌شود شخص نقل‌کننده خبر، اعتراف کرده است که ایالات متحده و اسرائیل قبلاً اطلاعاتی راجع به این نوع عملیات مخفی رد‌و‌بدل کرده‌اند. با این حال، مخبر نمی‌خواست روشن کند که آیا این  اتفاق در این پرونده هم رخ داده است یا نه؟

نیویورک تایمز همچنین نوشت که مشخص نیست دولت ترامپ از قبل چه اطلاعاتی در مورد این حمله  داشته است! این حمله یک هفته پس از بازدید مایک پمپئو وزیر خارجه از اسرائیل صورت گرفت. تور پمپئو همچنین شامل توقف در عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر بود.

گفته می‌شود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریكا، به پمپئو و دیگر مقامات دولت آمریكا نوعی کارت سفید داده است تا بتوانند علیه ایران، تا آنجایی که  منجر به جنگ جهانی سوم نشود، اقدام تهاجمی ‌انجام دهند. این گزارش را روز سه‌شنبه پورتال خبری دیلی بیست، این بار هم با اشاره به محافل ناشناس، منتشر کرد.

جان برنان، مدیر سابق سیا اظهار داشت که ترور فخری‌زاده عملی جنایتکارانه و بسیار بی‌پروا است که می‌تواند دور جدیدی از درگیری‌های منطقه‌ای را در پی داشته باشد. وی در توئیتی در روز جمعه از یک دور شیطانی قتل مقامات و کارگزاران خارجی با دستور دولت هشدار داد:
«این یک عمل جنایتکارانه و بسیار نابخردانه بود. عملی که درهای ریسک حملات مرگبار تلافی‌جویانه و دور تازه‌ای از درگیری‌های منطقه‌ای را باز کرده است. عاقلانه خواهد بود که رهبران ایران در برابر تمایل به این کار مقاومت کرده و علیه مرتکبان ادعایی، اقدامی ‌انجام نداده و منتظر بازگشت رهبری جدید ایالات متحده به صحنه جهانی باشند.»

اسکات ریتر، تحلیلگر نظامی‌ ــ سیاسی پیش از این که اطلاعات بالا مشخص شود اظهار داشت که افزایش تنش و تشدید جبهه‌گیری بین ایران و ایالات متحده به نفع دولت اسرائیل است و از این‌رو قتل اخیر فیزیکدان هسته‌ای ایران باید کار سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل باشد.

کاروان ماشین‌های ضدِ گلوله فخری‌زاده  در مسیر آبسرد، در شرق تهران، در حرکت بود که مورد حمله قرار گرفت. گزارش‌های اولیه از ایران حاکی از حمله تیم ۱۲ نفره به کاروان بود. گفته می‌شود که آنها توسط یک گروه  مجهز ۵۰ نفری لجستیکی پشتیبانی می‌شدند که به سرویس امنیتی ایران نفوذ کرده و برق منطقه مورد نظر را کمی‌ قبل از حمله قطع کرده‌اند.

گزارش‌های روز یکشنبه این حادثه از ایران پیچیده و ناروشن بود. خبرگزاری نیمه‌رسمی ‌فارس گفت که فخری‌زاده پس از پیاده شدن از وسیله نقلیه خود برای بررسی علت قطع سفر، با یک مسلسل کنترل از راه دور مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *