فاشیسم را شکست دهید و تسلیم تحریکات نشوید!

Print Friendly, PDF & Email

سرویس مطبوعاتی کمیتهٔ مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه

«گنادی آندریویچ زوگانوف»
صدر کمیتهٔ مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه،
رئیس فراکسیون حزب کمونیست در دومای ایالتی مجلس فدرال فدراسیون روسیه

در شب ۲۴ ژوئن، فعالیت ارگانهای ادارهٔ نظامی در «روستوف ـ آن ـ دون»، توسط نمایندگان نیروهای مسلح خصوصی «واگنر» مسدود و چندین بیانیهٔ پرسروصدا صادر شد. روشن است که رژیم خونین زلنسکی می‌کوشد از موقعیت مورد نظر بهره‌برداری کند. وی با عجله دو تیپ تفنگداران دریایی را برای حملهٔ احتمالی به «آرتیوموفسک» متمرکز می‌کند. در دوران سخت مبارزه با امپراتوری غرب، معلوم شد که برای گروهی از افراد، بلندپروازی‌های فردیِ بیهوده و اغراق‌آمیز فراتر از وظیفهٔ نظامی و میهنی بوده است. این افراد می‌توانند هر توضیحی برای اعمال خود ارائه بدهند، اما جایگزین کردن امر مبارزه با فاشیسم با تلاش برای تصاحب قدرت، خیانت به رفقای مبارز خود و جنایت علیه مردم است. در این شرایط پرمسؤولیت و بحرانی، فراخوان رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه برای اتحاد و همبستگی هم‌میهنان ما در رویارویی با تهدیدهای خارجی سزاوار درک و حمایت است. تلاش‌های گلوبالیست‌ها برای نابود کردن روسیه به‌معنای ضرورت کنار گذاشتن همهٔ بلندپروازی‌ها و دفاع از میهن است ـــ هم‌چنان که پدران و پدربزرگ‌های ما از آن دفاع کردند. باید به‌یاد داشت که برجسته‌‌‌ترین نمونه‌های وحدت ملی را دولت شوروی نشان داده است. اتحاد شوروی به تهدید فاشیسمی که سر بلند کرده بود پاسخ‌هایی داد که پشتوانهٔ پیروزی بزرگ در ماه مه ۱۹۴۵ شد. اتحاد شوروی شکاف طبقاتی را از بین برد، ملت‌ها و مردم اتحاد جماهیر شوروی را متحد کرد، بر توهمات و خشک‌اندیشی‌های ناسیونالیستی غلبه و اتحاد واقعاً ملی را تأمین کرد. تلاش برای راه‌انداختن رویارویی‌های سیاسی، امروز در شرایط اوضاع بین‌المللی بسیار پیچیده، قابل پذیرش نیست. گذشته از این، این‌گونه اقدامات برای مردم ما که فعالانه، صادقانه و بی‌غرضانه درگیر طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها در کمک به کسانی که جان خود به‌خطر انداختند و به مبارزه علیه فاشیسم برخاستند، توهین‌آمیز هستند. کمونیست‌ها بارها هشدار داده‌اند که روش‌های نئولیبرالی در همهٔ عرصه‌ها ـــ خواه اقتصاد یا فرهنگ، زندگی اجتماعی یا ساختمان ساختارهای قدرت ـــ برای روسیه ویرانگر هستند. سیستم شرکت‌های خصوصی نظامی خود زاییده دیدگاه‌‌های لیبرالی در مورد سازماندهی جامعه است. افزون بر قهرمانی و از خودگذشتگی مبارزان «واگنر» در مبارزه با نازیسم، سازماندهی امور نظامی بر اساس اصول نیروهای مسلح خصوصی خطرناک وشریرانه است. نیروی ارتش سرخ پیروزمند پیش ازهر چیز در پیوند خونی آن با مردم بود.

حزب کمونیست فدراسیون روسیه فعالانه از افرادی که در جبهه علیه نازیسم و ​​«باندرا» می‌جنگند پشتیبانی می‌کند. کار بزرگ بشردوستانهٔ ما از سال ۲۰۱۴ در حمایت از دونباس به‌صورت گسترده آشکار و شناخته شده است. آن‌گونه که بارها در سدهٔ بیست روی داده است، کمونیست‌ها امروز نیز پیگیرترین مخالفان فاشیسم و ​​هرگونه نمود و بروز ارتجاع سرمایه‌داری هستند. ما شهروندان روسیه فرا می‌خوانیم که آرامش کامل خود را حفظ کنند. باید بغرنجی اوضاع به‌وجود آمده را درک کرد و تسلیم تحریکات نشد. مبارزان نیروهای مسلح خصوصی «واگنر» باید هرچه زودتر به خود بیایند و از شرکت در بازی‌های سیاسی که در جهت بی ثبات کردن اوضاع در داخل کشور است دست بردارند. این درست همان چیزی است که دشمنان خارجی روسیه بیشتر منتظر آن هستند. برانگیختن یک شورش مسلحانه در چنین زمانی دشوار برای میهن، به‌معنای جانبداری از دشمن است. قانون این نوع اعمال را به‌عنوان جدی‌‌‌ترین نوع جرم ارزیابی می‌کند. آنهایی که می‌گویند به‌نام برادری با هم‌رزم خود عمل می‌کنند باید از واداشتن رفقای خود به انجام کارهای غیرقانونی دست بردارند. ما اطمینان داریم که در میان مبارزان شجاع، آزادی‌خواهان «آرتیوموفسک»، و شرکت‌کنندگان در دیگر رویدادهای مبارزه با نئونازیسم، میهن‌دوستان صادقِ بسیاری وجود دارند که برخلاف میل خود درگیر یک چنین ماجراجویی مسلحانه شدند. ما معتقدیم اگر حل اوضاع مستلزم قاطع‌‌‌ترین اقدام هم باشد، باید نسبت به این افراد دلسوزی و مراقبت لازم را داشته باشیم.

این وضعیت بار دیگر این پرسش را در مورد اهمیت کنترل عمومی بر فعالیت‌های ارگان‌های دولتی مطرح می‌کند. دولت اگر می‌خواهد که مردم به آن اعتماد کنند، باید به مردم تکیه کند. مأموریت‌های جنگی و مسائل امنیت ملی نمی‌توانند با ساختارهای تجاری حل و فصل شوند. نیروهای مسلح خواستار وحدت فرماندهی هستند. در این بین، شهروندان باید مکانیسمی برای کنترل عملکرد ساختارهای قدرت داشته باشند تا نمایندگان آنها وسوسه‌ٔ دست زدن به ماجراجویی نداشته باشند. پیش از هر چیز، لازم است به انواع بازی‌ها با ارادهٔ شهروندان در انتخابات پایان داد. باید از تحمیل اخذ رأی از راه دور، به شیوهٔ الکترونیکی و چند روزه، به کشور جلوگیری کرد و یک سیستم انتخاباتی بسیار شفاف و شرافتمند شکل داد. ایجاد شرایطی که مردم روسیه بتوانند بدون هیچ مانعی شخصیت‌های میهن‌دوست، خردمند، صادق و فعال را در حکومت انتخاب کنند، بسیار مهم است. انتخابات پیش رو باید به استحکام و متحد ساختن جامعه کمک کند و نه تفرقه و شکاف در آن.

ما روی این نکته که حل مؤثر و کامل مسأله غیرنظامی‌سازی و نازی‌زدایی در اوکراین تنها بر اساس تغییر خط‌مشی قدیمی در خود روسیه امکان‌پذیر است، پافشاری می‌کنیم. طرد کامل نئولیبرالیسم از فعالیت حیاتی دولت خواست مبرم زمان است. اجرای برنامه‌های جدید سازندگی و توسعه را دیگر نمی‌توان حتی یک روز به‌تعویق انداخت.

در شرایط احیا و فعال‌سازی عملیات جنگی در جبهه، شورش نظامی در پشت جبهه ارتش موجود باید از بین برود. باید جلوی این تحریکات را گرفت و هر کاری را برای پیروزی کامل بر فاشیسم در منطقهٔ عملیات ویژهٔ نظامی انجام داد. اهداف غیرنظامی‌سازی و نازی‌زدایی اوکراین، موضوع آیندهٔ مردم روسیه و اوکراین، همهٔ ملت‌ها در فضای وسیع اوراسیا، و به‌عبارت دیگر در سراسر جهان است. سال ۲۰۲۳، سال هشتادمین سالگرد رویداد سرنوشت‌ساز و زمانی است که پدران و پدربزرگ‌های ما با شکست دادن گروه‌های فاشیست در نزدیکی استالینگراد، عملیات تهاجمی گسترده‌ای را آغاز کردند. آنها در نزدیکی «اورل»، «کورسک»، و «بلگورود»، به پیروزی‌هایی برجسته‌ دست یافتند و آزادسازی اوکراین رنج‌دیده را از فرومایگان هیتلری آغاز کردند. یاد و خاطرهٔ این موفقیت‌ها و دستاوردهای بزرگ و قهرمانان آن‌ها مقدس است! امروز این یاد و خاطرهٔ سربازان و افسران ارتش روسیه، همهٔ ما را به مبارزه سازش‌ناپذیر علیه فاشیسم فرا می‌خواند! مردم ما اعصاب قوی و اراده‌ای توانا دارند! مردم ما در برابر طاعون قهوه‌ای زانو نخواهد زد! دشمن مغلوب و شکست خواهد خورد! پیروزی از آن مردم ما خواهد بود.

صدر کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه
گ.آ. زوگانوف

منبع: سایت «روسو»
https://csruso.ru/nashi ـ universitety/publicistika/pobezhdat ـ fashizm ـ i ـ ne ـ poddavatsja ـ na ـ provokacii/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *