مأمور سابق سیا: آمریکا صدمات وارده به نیروهای آمریکایی مستقر در عراق و سوریه را مخفی می‌کند

Print Friendly, PDF & Email

راشا تودی، ۱۱ نوامبر ۲۰۲۳ ـــ نیروهای نظامی ایالات متحده نه‌تنها در اوکراین (خبری که مدتی پیش نیویورک تایمز منتشر کرد) بلکه در حملاتی که در عراق و سوریه علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا صورت می‌گیرند، مصدوم می‌شوند.

هفته‌هاست که گزارشاتی از حملات راکتی و پهبادی نیروهای مقاومت به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و سوریه منتشر می‌شود. حضور نظامی آمریکا در عراق محل بحث است زیرا مجلس عراق چند سال پیش رأی به خروج نیروهای آمریکایی از عراق داد. حضور نیروهای نظامی آمریکا در سوریه کاملاً غیرقانونی است چون نه دولت سوریه چنین درخواستی از ایالات متحده کرده و نه قطعنامه‌ای در این موضوع از سازمان ملل صادر شده است. در مورد حملات نیروهای مقاومت، آمریکا همیشه گفته است که این حملات خسارات مهمی به‌بار نیاورده‌اند و فقط به تهدید ایران، که به‌زعم آمریکا عامل این حملات است، بسنده کرده است.

«لاری جانسون»، مأمور سابق سیا و تحلیلگر امور امنیتی که هنوز هم در ارتباط با نهادهای دولتی است، در این رابطه در وبلاگ خود نوشته است: «امروز من از طریق فردی که به‌طور منظم از مراکز درمانی در «مریلند» و «بتسدا» دیدار می‌کند مطلع شدم که بخش‌های این بیمارستان پر از نیروهای نظامی آمریکا هستند که در اثر حملات به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و سوریه مجروح شده‌اند. کاخ سفید و وزارت دفاع فعالانه می‌کوشند اطلاعات در این خصوص را از افکارعمومی مخفی نگاه دارند زیرا وحشت دارند که مردم آمریکا در صورت اطلاع از موضوع ممکن است فشار روی دولت برای خروج نیروهای نظامی از عراق و سوریه را افزایش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *