دادگاه بین‌المللی برای رسیدگی به موضوع محاصرۀ کوبا برگزار خواهد شد

Print Friendly, PDF & Email

وب‌سایت آمریکا ۲۱، ۱۳ نوامبر ۲۰۲۳ ـــ در روزهای شانزدهم و هفدهم نوامبر دادگاه بین‌المللی علیه محاصرۀ کوبا توسط ایالات متحدۀ آمریکا در بروکسل برگزار خواهد شد. شعار این دادگاه «ازکوبا رفع محدودیت کنید، از ما رفع محدودیت کنید» است. تشکل‌های مختلف اروپایی و آمریکایی، احزاب سیاسی، انجمن‌های حقوقدانان، صاحبان کسب و کار و دانشمندان برای برگزاری این مجمع فراخوان داده اند.

جلسات دادگاه بین‌المللی در ساختمان پارلمان اتحادیۀ اروپا در بروکسل تشکیل خواهد شد. چون مراسم به‌صورت زنده در وب‌سایت پارلمان اروپا به زبان‌های اسپانیایی، انگلیسی، فرانسوی و پرتقالی قابل دیدن است، برگزارکنندگان مراسم امیدوار به انعکاس گستردۀ آن هستند. کانال یوتیوب و سایت فیس‌بوک @siempreconcuba مراسم را به زبان اسپانیولی پخش خواهند کرد.

پنج قاضی رأی را صادر خواهند کرد. ریاست هیأت قضات با «نورمان پیچ»، پروفسور آلمانی در رشتۀ حقوق و کارشناس حقوق بین الملل و حقوق بشر، خواهد بود. چهار قاضی دیگر از ایتالیا، پرتقال، یونان و ایالات متحدۀ آمریکا در کنار او خواهند بود. شاکی اول پرونده «یان فِرمون»، وکیل دادگستری از بلژیک و رئیس انجمن بین‌المللی حقوقدانان دموکرات، است. شاکی دوم و سوم، دو وکیل دادگستری از ایالات متحده و اسپانیا خواهند بود.

تعداد کثیری از کارشناسان بین‌المللی در این دادگاه شرکت خواهند کرد تا ابعاد تأثیر محاصرۀ اقتصادی کوبا در عرصه‌های مختلف: اقتصاد، مالیه، بهداشت، فرهنگ، روابط بین‌المللی یا رسانه را تبیین کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *