۹۲ درصد مواد افیونی که در دنیا کشف می‌شود مختص ایران است

Print Friendly, PDF & Email

خبرگزاری ایلنا، ۲۵ آبان ۱۴۰۲ ـــ  دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، اسکندر مؤمنی، گفت: همهٔ دنیا، ایران را به عرصه مقابله و مبارزه با مواد مخدر می‌شناسند.  به‌گفتهٔ او، بر اساس اعلام رسمی سازمان ملل ایران با فاصله، رتبه اول کشفیات مواد مخدر را دارد. گفتن آن آسان است اما پشت این موضوع ایثار و فداکاری است. 
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: ۹۲ درصد کشفیات تریاک به تنهایی مختص ایران است. ۵۹ درصد کشفیات مُرفین و ۲۷ درصد کشفیات هروئین مختص ایران است که در مجموع ۹۲ درصد مواد افیونی که در دنیا کشف می‌شود مختص ایران است و این مساله با گذشت و جانفشانی پلیس انجام می‌شود. مؤمنی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه‌های مبارزه با مواد مخدر از مقابله گرفته تا درمان، پیشگیری و توانمندسازی فعالیت گسترده‌ای دارد…. اما در کنار کشوری هستیم که بالاترین تولید مواد افیونی را دارد و گریزی نداریم که پیشگیری را در اولویت سیاست‌های راهبردی قرار دهیم. 

وی همچنین به طرح یاریگران زندگی اشاره کرد و گفت: طرح یاریگران زندگی تصویب شد تا آنهایی که به این بلیه دچار شدند نجات پیدا کنند و آنهایی که دچار این بلیه نشدند قاطعانه به اعتیاد نه بگویند. البته ما به هر ورزشکار، هنرمند و خیری پیشنهاد دادیم که به پیشگیری کمک کنند با شوق و اشتیاق آمدند و اولویت طرح یاریگران زندگی، آموزش و پرورش است…. اگر در حوزهٔ آموزش و پیشگیری کار کنیم، می‌توانیم از اعتیاد فرزندانمان پیشگیری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *