«زلنسکی» نگران «میدان» دیگری است

Print Friendly, PDF & Email

راشا تودی، ۱۷ نوامبر ۲۰۲۳ ـــ روز جمعه ۱۷ نوامبر، «بلومبرگ» گزارش داد که رئیس جمهور اوکراین «ودلادیمیر زلنسکی» اطلاعاتی از سازمان‌های امنیتی اوکراین و سازمان‌های امنیتی دولت‌های متحد کسب کرده است که به او درخصوص «میدان ۳» هشدار داده‌اند. منظور از «میدان۳» تدارک قیامی با استفاده از شکاف‌های موجود در جامعۀ اوکراین است. «میدان» ۱ و ۲ تظاهرات توده‌ای در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۴ بود که در میدان استقلال کی‌یف علیه دولت وقت برگزار شدند.

در ماه‌های اخیر ضدحملۀ اوکراین با شکست مواجه شده، واشنگتن کمک مالی به این کشور را متوقف کرده، و اتحادیۀ اروپا هم می‌گوید که دیگر مهماتی برای دادن به اوکراین ندارد. حال، رئیس جمهور اوکراین نگران است که تظاهرات مردمی که به‌زعم او توسط مسکو هدایت می‌شود، برگزار شود. «زلنسکی» روز پنجشنبه ۱۶ نوامبر به خبرنگاران گفت که او شواهدی در دست دارد که روسیه در صدد است کارزاری برای بی‌ثبات کردن دولت او به‌راه اندازد.

عدم موفقیت در جبهه‌های جنگ، و کاهش کمک مالی و تسلیحاتی غرب در ماه‌های گذشته باعث شکاف در رهبری اوکراین شده است. گزارشات متعددی در رسانه‌ها منتشر شده‌اند که نشان می‌دهند «زلنسکی»، به‌دلیل انکار واقعیت در جبهه‌های جنگ و اصرار بر پیروزی بر روسیه و بازپس گیری اراضی از دست رفته، از سوی دیگر مقامات اوکراین، از جمله ژنرال‌های ارتش، تحت فشار و انتقاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *