پنج ایستگاه تقویت فشار گاز در یک سال اخیر راه‌اندازی شد

Print Friendly, PDF & Email

خبرگزاری ایرنا، ۱۰ آذر ۱۴۰۲ ـــ «رضا نوشادی»، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعهٔ گاز ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، دربارهٔ اقدامات انجام‌شده توسط شرکت مهندسی و توسعهٔ گاز ایران برای تقویت پایداری گاز در استان‌های شمال و شمال شرق کشور توضیح داد: ایستگاه تقویت فشار گاز شهید «رفیعی راد» (آرادان) راه‌اندازی شد، که ظرفیت انتقال گاز به شمال و شمال شرق را روزانه ۱۰ میلیون متر مکعب افزایش می‌دهد. وی بیان‌داشت: در این نقطه، ظرفیت انتقال در مقایسه با قبل ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است. همچنین، قطعهٔ دوم خط لولهٔ قم ـ پارچین راه‌اندازی شده است که در نتیجه، شبکهٔ شمال و شمال شرق می‌تواند مستقل از شبکهٔ تهران و البرز فعالیت کند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعهٔ گاز ایران، ضمن توضیح دربارهٔ خطوط لولهٔ هفتم سراسری گاز، اظهار داشت: قصد داریم از انتهای خط هفتم، بین شمال شرق و جنوب شرق کشور ارتباط برقرار کنیم. طراحی و اجرای این پروژه به‌صورت عادی به سه سال زمان نیاز دارد، اما ما آن را ۱۸ ماهه تعریف کردیم و تا پایان آبان‌ماه پروژه ۸۲ درصد پیشرفت کرده است. بخشی از این پروژه در دی‌ماه آماده خواهد شد و بخش آخر آن هم اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده راه‌اندازی می‌شود و در اختیار شبکه قرار می‌گیرد.

وی از راه‌اندازی پنج ایستگاه تقویت فشار گاز شهید رفیعی (آرادان)، «دوراهان»، «نورآباد»، «خورموج» و «آب‌پخش» (که یکی دو ماه دیگر آماده می‌شود) در مدت چند ماه به‌عنوان «اقدامی استثنایی» یاد کرد و گفت: اکنون ۱۰ ایستگاه تقویت فشار گاز همزمان داریم که پنج ایستگاه در یک سال اخیر راه‌اندازی و به مدار تولید آورده شده‌، اما هنوز به‌صورت رسمی افتتاح نشده‌ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *