اصرار اسرائیل به ادامۀ عملیات به‌رغم خسارت‌های وحشتناک

Print Friendly, PDF & Email

اسپوتنیک، ۴ دسامبر ۲۰۲۳ ـــ عماد آبشناس، کارشناس مسائل سیاسی، در مقاله‌ای برای اسپوتنیک نوشت: فلسطینی‌ها به‌خوبی می‌دانند که تلفات انسانی برای دولت اسرائیل بسیار بد است و این دولت تحمل بار فشارهای داخلی از بابت تلفات انسانی را ندارد.

در خبری کم‌سابقه، کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز اعلام کرد که در عملیات روز گذشتۀ اسرائیل در غزه بیش از ۲۵ زرهی اسرائیلی منهدم و بیش از ۷۵ سرباز اسرائیلی کشته شده‌اند. طی حدود ۵۰ روز جنگ ( اگر ۷ روز آتش‌بس را از تعداد روزهای درگیری از ۸ اکتبر کم کنیم)، به‌صورت میانگین اسرائیل کم و بیش خسارت‌های انسانی و تسلیحات مشابهی را متحمل شده است، در حدی که آنقدر تانک‌های پیشرفتۀ میرکاوای ۴ کم آورده‌اند که مجبور شده‌اند تانک‌های قدیمی بازنشستۀ مربوط به دوران جنگ‌های اسرائیل و اعراب در سال‌های ما قبل ۱۹۷۳ را درجنگ استفاده کنند.

اقتصاد اسرائیل طی کم‌تر از دوماه بیش از ۴۵ میلیارد دلار ضرر کرده است و این حجم از ضرر برای اقتصاد اسرائیل کمرشکن به‌حساب می‌آید. علاوه بر آن، از نظر حمایت بین‌المللی، امروز سطح نارضایتی از عملکرد اسرائیل در سرتاسر جهان به اوج رسیده است، به‌گونه‌ای که بسیاری سیاستمداران کشور‌های غربی خود را ناچار می‌یابند سطح حمایت از اسرائیل و عملکرد آن را کاهش دهند چون موقعیت سیاسی خود را در خطر می‌بینند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *