ایران در شوک جان باختن رئیس جمهور و همراهانش

Print Friendly, PDF & Email

در بعد از ظهر روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجهٔ ایران، در شمال غرب ایران در منطقهٔ ورزقان سقوط کرد. در این حادثه، علاوه بر رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه، همهٔ سرنشینان بالگرد، از جمله آیت‌الله سید محمد‌علی آل‌هاشم، دکتر مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی، سرتیم حفاظت رئیس جمهور، سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی، سرهنگ خلبان محسن دریانوش، و سرگرد فنی بهروز قدیمی، جان باختند.

در زمان ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی، و با تلاش‌های فعالانهٔ او و وزیر امور خارجه‌اش، حسین امیرعبداللهیان، که متأسفانه هر دو در این سانحه جان باختند، کشور ما توانست با پیشبرد سیاست حسن همجواری و تنش‌زدایی، روابطی بسیار خوب با همهٔ کشورهای منطقه برقرار کند و سطح مراوادات سیاسی و اقتصادی خود را عمیقاً ارتقا بخشد. تحت هدایت رئیس جمهور و با تلاش‌های وزیر امور خارجه، دولت ایران توانست از سد بسیاری از مقاومت‌های داخلی و خارجی بگذرد، و با عضویت در سازمان همکاری شانگهای و کشورهای بریکس، گام‌های مهمی در راه استقلال و خودکفایی ملی بردارد.

جنگ‌طلبان و دشمنان مردم ایران تلاش خواهند کرد تا از این واقعهٔ دردآور سوء‌استفاده کنند. از همین رو، امید که سیاست‌های ملی رئیس‌جمهور فقید، به‌ویژه در زمینهٔ سیاست خارجی، که دستاوردهایی ارزشمند در راه استقلال سیاسی و اقتصادی کشور داشته است، ادامه یابد، و گام‌های لازم در جهت تکمیل این سیاست‌ها در عرصهٔ داخلی، از راه برقراری عدالت اجتماعی، برداشته شود.

گروه «۱۰ مهر» این حادثهٔ دردناک را به خانواده‌های این جان‌باختگان و مردم شریف و مبارز ایران تسلیت می‌گوید و در این شرایط بسیار حساس منطقه‌ای و جهانی بر ضرورت حفظ وحدت و همبستگی ملی  تأکید می‌ورزد.

یک نظر

  • بهرنگ

    دست شما رفقا درد نکند که همواره با اتخاذ مواضع اصولی و مبتنی بر مواضع ملی حرکت میکنید. صادقانه شما ادامه دهنده راه توده‌ای هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *