قصه‌ٔ ناتمامِ آق‌دره: همچنان فقر همچنان آوارگی!

Print Friendly, PDF & Email

مردمان محروم آق‌دره سال‌هاست که با طعم بیکاری و آوارگی آشنا هستند، طعمی که به‌شدت تلخ و گویا ماندگار است!  سال‌ها از وقایع تلخ خردادماه ۹۵ می‌گذرد، زمانی که ۱۷ کارگر وقتی در اعتراض به بیکاری مقابل دفتر معدن طلا تجمع کردند، کارفرما از آنها شکایت کرد و به‌اتهام اغتشاش‌آفرینی، به حبس و جریمه و شلاق محکوم شدند؛ آن زمان حکم شلاق برای برخی از این کارگران اجرا شد.

هفت سال بعد از آن روزها، دوباره جدال بر سر کار در آق‌دره در گرفته است. مردم بازهم کار می‌خواهند؛ می‌گویند چرا معدن طلا داریم اما روزگارمان این‌چنین است؛ چرا کشاورزی و دامداریِ ما به‌خاطر آلودگی‌های استخراج معدن در معرض خطر قرار گرفته، اما این معدن برای زندگی ما هیچ نداشته است؛ چرا باید برای یک لقمه نان آواره باشیم و جغرافیای بی‌پولی را، از شمال غرب تا مرکز و جنوب، مثل کوله‌باری از رنج بر دوش بکشیم؟

ماجرا از روزهای اول مردادماه شروع شد، وقتی هفتم مرداد دو نفر از اهالی به معدن سنگ تراورتن  برای کار مراجعه می‌کنند. این مراجعه ناکام می‌ماند و مدیران معدن این دو نفر را به بهانه‌ٔ مزاحمت به پاسگاه معرفی می‌کنند….

 در سال ۹۵، در قضیه‌ٔ آق‌دره، فعالان کارگری تلاش بسیار کردند و تحقیق و تفحص در مجلس به‌راه افتاد، اما گویا هیچ اتفاق مثبتی نیفتاد. ظاهراً به‌صورت عامدانه هیچ نظارتی بر عملکرد معادن نیست. مردمانی مثل مردم آق‌دره، که صاحب معدن و ثروت‌های ملی هستند، خودشان به‌کلی محروم مانده‌اند. معادن ثروت‌ ملی‌اند و نیروی انسانی بومی با بذل جان و جوانی خطوط استخراج معادن را سر پا نگه می‌دارد، پس چرا از رفاه و حداقل‌ها حتی اشتغال امن محروم است؟ مردم بومی یا کار ندارند یا اگر شاغل هستند با هزار محنت و سختی جان می‌کنند!

 اما حرف آخر را خودِ مردمانِ زیر خط فقرِ آق‌دره می‌زنند، کارگرانی که نصف سال بیکارند و آواره‌ی استان‌های دور و نزدیک: «ما کارگران آق‌دره حامی‌ای نداریم، تنها مانده‌ایم، کسی به فکر ما مرزنشینانِ فقیر نیست….»

مطلب کامل در لینک زیر:
https://www.ilna.ir/fa/tiny/news ـ ۱۳۹۸۳۸۱ ـ گزارش نسرین هزاره مقدم

حکم حبس، شلاق و جزای نقدی برای هفده کارگر معترض گروه ملی فولاد

به‌گزارش خبرنگار ایلنا در روز ۵ مهر ۱۴۰۲، در پی شکایت کارفرمای شرکت گروه ملی فولاد ایران از تعدادی کارگر معترض این شرکت در اهواز، دادگاه برای این کارگران حکم شلاق و جریمه صادر کرده است.  بنا بر این گزارش، دادگاه انقلاب اهواز متعاقب گزارش مرجع انتظامی و شکایت شاکی پروندهٔ کیفری «شرکت صنعتی و بازرگانی شفق راهیان اکسین»، از جانب شعبهٔ دوازدهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اهواز مبادرت به صدور رأی بدوی دربارهٔ کارگران معترضی کرده است که سال گذشته به وضعیت مدیریتی شرکت و وضعیت حقوقی خود، از جمله عدم اجرای طبقه‌بندی، اعتراض کرده بودند.  پیش از این، در سال گذشته، شکایت شرکت از کارگران، به‌دنبال تجدیدنظر دادگاه مبنی بر قرار منع تعقیب، ختم شده بود. اما شرکت مزبور دوباره در فقرهٔ دیگری اقدام به شکایت از کارگران معترض کرد. براساس این رأی، هفده کارگر ـــ مهدی ولی‌پور فرزند، خالد شریفی، رعید عبیداوی، طارق خلفی، سیدرسول حراگ، نادر حردانی، علی نادری، مهدی نگراوی، مسعود حیدری، عبدالحسین حمیدی‌پور، مصطفی عبیات، عبدالکریم سیاحی، کاظم حیدری، علی الهی‌فر، هادی وائلی‌زاده، حسن جاوید حمودی، و غریب حویزاری ـــ به‌اتهام «اخلال در نظم عمومی از طریق ایجاد هیاهو و جنجال» در جریان اعتراضات سال گذشتهٔ گروه ملی فولاد، بر اساس شکایت شرکت و گزارش حراست شرکت گروه ملی فولاد ایران، اتهام انتسابی به متهمین را محرز تشخیص داد و هر یک از نامبردگان را به پرداخت دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جزای نقدی و تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم کرد.  در پایان این حکم آمده است: باتوجه به وضعیت خاص متهمین کارگر به لحاظ فقدان سابقهٔ محکومیت کیفری، با احراز شرایط مقرر در مادهٔ ۴۰ قانون مجازات اسلامی، مجازات شلاق تعیینی هر یک از کارگران به‌مدت سه سال به‌حالت تعلیق درآمده تا در صورت‌عدم ارتکاب جرائم، مجازات تعلیقی نیز نسبت به ایشان اجرا نشود.  این رأی ظرف مدت بیست روز از تاریخ ابلاغ واقعی قابل واخواهی در این مرجع، و پس از انقضا ظرف مدت بیست روز، قابل تجدیدنظر خواهی در محاکم تجدید نظر استان خوزستان است.
https://www.ilna.ir/fa/tiny/news ـ ۱۴۰۱۴۱۴

پرتاب کارگران به یک نسخهٔ منسوخ

روزنامهٔ شرق در تاریخ ۳۰ شهریور می‌نویسد بعد از چند ماه بررسی برنامهٔ هفتم توسعه در مجلس، خبرها حاکی از بازگشت مجدد طرحی است که به باور فعالان کارگری، کارگر را به عنصری تبدیل می‌کند که باید در مدار کار رنج بیشتری متحمل شود. البته از همان زمانی که برنامهٔ هفتم توسعه به مجلس تقدیم شد، واکنش‌های اعتراضی بسیاری از فعالان کارگری را برانگیخت و مواد خلاف منافع کارگری آن آن‌قدر شفاف بود که حتی صدای برخی نمایندگان را هم درآورد. بعد از مدتی، هم از سوی کمیسیون‌های مختلف و هم از سوی وزیر کار، خبر حذف موادی، مثل افزایش سن بازنشستگی، تغییر مبنای محاسبه مستمری و احیای نظام استاد ـ شاگردی، بیرون آمد. اما حالا دوباره برخی مواد حذف‌شدهٔ برنامه احیا شده‌اند. بر اساس بند الحاقی ۲ برنامهٔ هفتم توسعه، برای ترویج نظام استاد ـ شاگردی و ارتقای مهارت‌آموزی، بنگاه‌ها و اصنافی که حداکثر چهار نفر شاغل بیمه‌شده دارند، در پایان شهریور ۱۴۰۲ می‌توانند تا حداکثر چهار نفر را به‌کار بگیرند، اما نه با شرایط عادی، بلکه با پرداخت دستمزد توافقی و بدون الزام به پرداخت حق بیمهٔ بیکاری و بازنشستگی، و صرفاً با پرداخت حق بیمهٔ درمان و از‌کار‌افتادگی. در مادهٔ الحاقی ۶ و ۱۶ گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، تعیین سن مشمولیت در طرح استاد ـ شاگردی مشخص نشده است، ولی مدت‌زمان به‌کارگیری اشخاص موضوع این ماده حداکثر دو سال تعیین شده است. بنابراین، کارگران با وجود قرارداد موقت و بدون پرداخت بیمهٔ بیکاری هیچ ضمانتی برای استخدام در شغلی که در آن دورهٔ مهارت‌آموزی گذراندند ندارند و ممکن است با اخراج یا تمدیدنشدن قرارداد با کارفرما مواجه شوند. بدتر این‌که اگر کارگر بخواهد مجدداً مشغول به کار شود، مجدداً در صنایع و حِرَف مختلف مجبور به گذراندن دورهٔ مهارت‌آموزی است و این روند ممکن است هیچ زمان به‌پایان نرسد. به‌همین‌دلیل هم فعالان کارگری، از‌ جمله حمیدرضا امینی، دبیر اجرایی خانهٔ کارگر اصفهان، این طرح را تلاش برای استثمار قشر کارگر می‌خواند.

یک قدم تا نابودی کامل قوانین کار

فرامرز توفیقی، فعال کارگری، در گفت‌وگو با «شرق» خاطرنشان می‌کند که این نخستین باری نیست که طرح استاد ـ شاگردی در دولت مطرح می‌شود. این طرح زمان دولت حسن روحانی و در زمان وزارت آقای ربیعی مطرح شده بود، ولی بلافاصله کارزاری به‌نام کارزار الغای طرح استاد ـ شاگردی از طرف تشکلات کارگری راه افتاد و حتی شکایتی هم تنظیم شد و به آی‌ال‌ای داده شد. در نتیجه طرح مسکوت و باطل شد و حالا دوباره بازگشته است. توفیقی علت بازگشت طرح را این‌طور توضیح می‌دهد: «به‌خاطر لابی‌هایی که با بخشی از سرمایه‌دارانی مثل بنگاه‌های اقتصادی اشتغال و … داشته‌اند، عین طرح را بازگرداندند. نویسندهٔ برنامهٔ هفتم به‌قدری بی‌سلیقه بود که حتی انشای نوشتاری این طرح را هم عوض نکرده و با همان جمله‌بندی قدیمی آن را دوباره مطرح کرده است». 
بقیه مطلب در لینک زیر:
https://www.sharghdaily.com/fa/tiny/news ـ ۸۹۷۶۹۱

انتخابات ششم نظام پرستاری و آمار بالای رد صلاحیت شده‌ها

در آستانهٔ برگزاری ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری، برخی پرستاران خبر دادند كه تعدادی از نامزدهای این انتخابات، از جمله محمد شریفی‌مقدم كه در حال حاضر دبیركل خانهٔ پرستار است، و چند نفر دیگر از پرستاران كه طی سال‌های گذشته همواره نسبت به تضییع حقوق صنفی پرستاران معترض بوده‌اند، ردصلاحیت شده‌اند. 

به‌دنبال انتشار این خبر، شریفی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا در خصوص این انتخابات و ردصلاحیتِ نامزدها گفت: «امسال ۴۲۰۰ نفر برای انتخابات ثبت‌نام كردند و در فرصت دو هفته‌ای از سوی مراجع نظارتی در دانشگاه‌ها بررسی صلاحیت صورت گرفت. آن‌طور كه معاون درمان وزارت بهداشت در ابتدا مطرح كرد، در مرحلهٔ اول ۷ درصد از كاندیداها ردصلاحیت شدند كه چیزی حدودِ ۳۰۰ نفر می‌شود. البته بعداً عنوان شد كه ۷ درصد نبوده و ۴ درصد در انتخاباتِ امسال در مرحلهٔ اول ردصلاحیت شدند كه این هم حدود ۱۶۰ نفر می‌شود. با این حال، آمار ردصلاحیت‌شدگان در این دوره نسبت به دوره‌های قبل بی‌سابقه بوده است. در دورهٔ پنجم، در مرحلهٔ اول ۳۶ نفر ردصلاحیت شدند، كه بعد از اعتراض، این تعداد به حدود ۸ نفر كاهش پیدا كرد. اما در این دور، از همان ابتدا تعداد بی‌شماری از نامزدها ردصلاحیت شده‌اند.»


شریفی‌مقدم افزود: «از بین نامزدهای معرفی شده از سوی ائتلاف منتسب به خانهٔ پرستار، حدود ۱۰۰ نفر ردصلاحیت شدند. البته من و برخی دیگر از دوستان در مرحلهٔ اول تأیید شدیم، اما زمانی كه مسأله دوستانِ ردصلاحیت شده را پیگیری می‌كردیم، با من و برخی دیگر از دوستان تماس گرفتند و اعلام كردند كه شما هم ردصلاحیت شدید! این اتفاق بی‌سابقه است و در هیچ دوره‌ای چنین موردی نداشتیم. این اقدام، مهندسی انتخابات برای جلوگیری از ورود تعدادی افراد به نظام پرستاری و توهین به پرستاران است.»

شریفی‌مقدم ادامه داد: «ذیل قانون، سازمان نظام پرستاری آیین‌نامه‌ای را تصویب كرده كه این آیین‌نامه به‌تأیید وزارت بهداشت هم رسیده است. طبق این آیین‌نامه، كارِ بررسی صلاحیت نامزدها به مراجع ۵ گانه، شامل اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات، دادستانی، فراجا و ثبت احوال، سپرده شده و طبق این آیین‌نامه، این مراجع نباید خلاف قانون عمل كنند. قانون می‌گوید فقط كسانی كه محكومیت قضایی منجر به محرومیت اجتماعی دارند باید از نامزدی در انتخابات حذف شوند و هیچ دلیلِ دیگری برای ردصلاحیت نباید ملاک قرار گیرد. ما هیچ‌گونه محكومیتی نداشتیم و هیچ‌كس هم جوابگو نیست. آنها كه صلاحیت ما را رد كردند به دنبالِ حذف رقیب بودند.
دنباله مطلب در لینک زیر:
https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/۲۰۶۴۴۵/%D۸%A۷%D۹%۸۶%D۸%AA%D۸%AE%D۸%A۷%D۸%A۸%D۸%A۷%D۸%AA ـ %D۸%B۴%D۸%B۴%D۹%۸۵ ـ %D۹%۸۶%D۸%B۸%D۸%A۷%D۹%۸۵ ـ %D۹%BE%D۸%B۱%D۸%B۳%D۸%AA%D۸%A۷%D۸%B۱%D۹%۸A ـ %D۹%۸۸ ـ %D۸%A۲%D۹%۸۵%D۸%A۷%D۸%B۱ ـ %D۸%A۸%D۸%A۷%D۹%۸۴%D۸%A۷%D۹%۸A ـ %D۸%B۱%D۸%AF%D۸%B۵%D۹%۸۴%D۸%A۷%D۸%AD%D۹%۸A%D۸%AA%E۲%۸۰%۸C%D۸%B۴%D۸%AF%D۹%۸۷%E۲%۸۰%۸C%D۹%۸۷%D۸%A۷

مصدومیت ۲۱ کارگر در انفجار «استیل ریزان» قم

به‌گزارش ایلنا در تاریخ ۲۹ شهریور، در پی وقوع حادثه‌ای که در کارخانهٔ استیل‌ریزان ذوب فلزات در جاده قم ـ کاشان اتفاق افتاد، ۲۱ کارگر دچار درجات مختلف سوختگی شدند. براساس آخرین اخبار، حال یکی از مصدومان وخیم است. به‌گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، بعد از اعلام حادثه به مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی، بلافاصله سه دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام و بعد از اقدامات اولیهٔ درمانی، مصدومان به بیمارستان خیرین سلامت منتقل شدند.
https://www.ilna.ir/fa/tiny/news ـ ۱۳۹۹۲۴۰

در برنامهٔ هفتم توسعه، به کارگران و کارمندان کشور توجه نشد

افزایش حقوق و مزد متناسب با تورم نبود. با مزد ۸ میلیونی نمی‌توان زندگی کرد.

به‌گزارش ایلنا، صبح روز ۲۹ شهریور نمایندهٔ مردم شیراز در مجلس در صحن علنی طی تذکر شفاهی به دولت اظهار کرد که در برنامهٔ هفتم توجهی به کارگر و کارمند نشده است. علیرضا پاک فطرت (نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون عمران مجلس) افزود: در آستانهٔ آغاز بررسی لایحهٔ برنامهٔ هفتم باید عرض کنم این برنامه چیزی نیست که بتواند جوابگوی نیازهای ملت ایران باشد، در برنامه آمده است رشد اقتصادی سالانه هشت درصد باشد و این رشد زمانی محقق می‌شود که به نیروی کار توجه شود، اما در این برنامه به کارگر و کارمند توجه نشده و این یعنی به تولید توجه نشده است. نمایندهٔ شیراز و زرقان در مجلس خاطرنشان کرد: حدود نیمی از کارگران حداقل حقوق هشت میلیونی را دریافت می‌کنند. آیا با این حقوق می‌توان زندگی کرد؟ کارگر جنس را در کارخانه تولید می‌کند اما  همین کالا در سال دو تا سه بار، و تا پنجاه درصد، افزایش قیمت می‌خورد اما افزایش قیمت کار کارگر بیست درصد تعیین می‌شود. وی با بیان این‌که وضعیت منطق برنامه قابل قبول نیست گفت: بهره‌وری را کارگر و کارمند بالا می‌برند، اما اگر به این دوقشر بی‌توجهی شود چگونه انتظار دارید بهره‌وری حاصل شود؟ در برنامه به قشر بازنشستگان نیز توجه نشده و در برنامهٔ ششم که خوب تدوین شده بود نیز عمل نشد و رشد اقتصادی در طول برنامه نیم درصد بود. همچنین در طول برنامهٔ ششم باید حقوق بازنشستگان همسان‌سازی می‌‌شد، که نشد. نمایندهٔ شیراز و زرقان در مجلس، با اشاره به این‌که دولت افزایش حقوق متناسب با تورم را نپذیرفت، اظهار کرد:  در طول برنامه دولت در این خصوص پاسخگو نبود و انشاالله در برنامهٔ هفتم این‌گونه نباشد.
https://www.ilna.ir/fa/tiny/news ـ ۱۳۹۹۱۱۴

تجمع اعتراضی بازنشستگان تأمین اجتماعی شوش

به‌گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران در کانال تلگرام، روز چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ بازنشستگان تأمین اجتماعی شوش در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان مقابل نماینده مجلس این شهر دست به‌تجمع زدند

کارگران «کیش چوب» چهار ماه حقوق و عیدی طلبکارند

در تاریخ ۳ مهرماه، تعدادی از کارگران کارخانهٔ «کیش چوب» در استان هرمزگان در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: به‌صورت مشخص حدود ۱۳۰ کارگر با میانگین ده سال سابقهٔ کار در کیش چوب مشغول کارند که از خرداد تا پایان شهریور ماه، چهارماه از مطالبات خود را به‌همراه عیدی سال گذشته از کارفرما دریافت نکرده‌اند.
این کارگران گفتند: در آخرین پیگیری‌ها، مسؤولان شرکت وعده کردند هر ماه یک حقوق به حساب کارگران واریز می‌کنند، اما در حال حاضر بیش از ۸۰ روز از آخرین پرداختی گذشته و کارگران در انتظار دریافت حقوق هستند. کارگران کیش چوب تصریح کردند: آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم مربوط به اردیبهشت ماه سال جاری بوده است که کارفرما آن را تقریباً سه ماه پیش به حساب کارگران واریز کرد، اما هنوز از پرداخت مابقی مطالبات‌مان خبری نیست. به‌گفتهٔ یکی از کارگران، علیرغم پیگیری مداوم برای دریافت مطالبات، هنوز هیچ مسؤولی پاسخگوی مطالباتمان در شهرستان و جزیره کیش نیست. او با بیان این‌که بی‌پولی و سرگردانی این تعداد کارگر در جزیرهٔ کیش مشکلات زیادی را برای آنها و خانواده‌هایشان ایجاد کرده است، افزود: این در حالی است که مطالبات مزدی حدود ۸۰ کارگر دیگر در مجموعهٔ جدید مبلمان که در حال تولید است، همانند کارگران کیش چوب به تأخیر افتاده است. وی در بخش دیگری از سخنان خود دربارهٔ استراحتگاه کارگران کارخانهٔ «کیش چوب» گفت: غالب کارگران که مهاجرند در استراحتگاهایی که متعلق به شرکت چوب کیش است در اتاق‌های دونفره به‌دور از خانواده‌هایشان زندگی می‌کنند، که شرایط خوبی به نسبت گذشته ندارند. در عین حال، کیفیت یک وعده غذایی (ناهار) که به کارگران داده می‌شود مناسب نیست و کارگران ناراضی‌اند.
https://www.ilna.ir/fa/tiny/news ـ ۱۴۰۰۴۰۱

جزئیات حادثه در پالایشگاه بندرعباس: یکی از مصدومان درگذشت

برابر گزارش سوم مهرماه خبرگزاری ایلنا، محمدعلی مجتهدزاده دربارهٔ جزئیات حادثه در پالایشگاه بندرعباس اظهار داشت: روز جمعه به‌دنبال نشتی گاز حریق مختصری در یکی از واحدها رخ داد که بلافاصله مهار شد. وی افزود: در جریان این حادثه ۵ نفر مصدوم شدند که به بیمارستان انتقال داده شده و تحت درمان قرار گرفتند و از این تعداد دو نفر که دچار مسمومیت و سوختگی بیشتری شده بودند برای درمان به بیمارستان شیراز منتقل شدند. رئیس روابط عمومی پالایش نفت بندرعباس تأکید کرد که: واحد مربوطه در همان روز جمعه در مدار سرویس قرار گرفت و به‌لحاظ تولید مشکلی وجود ندارد. مجتهدزاده یادآور شد: متأسفانه در پی این حادثه یکی از مصدومان درگذشت.
https://www.ilna.ir/fa/tiny/news ـ ۱۴۰۰۵۷۹

تجمع بازنشستگان مخابرات در چند استان

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از بازنشستگان مخابرات ایران در استانهای اردبیل، لرستان، اصفهان، فارس، خوزستان و کرمانشاه، روز دوشنبه، ۳ مهرماه مقابل ادارات مخابرات تجمع کردند.  این بازنشستگان به‌ عدم توجه مسؤولان به مطالباتشان اعتراض داشتند. اجرای آیین‌نامهٔ اداری استخدامی سال ۸۹ مهمترین خواسته‌ٔ این بازنشستگان است
https://www.ilna.ir/fa/tiny/news ـ ۱۴۰۰۵۴۸

کارگران آب و فاضلاب شوش ۶ تا ۱۰ ماه مزد طلبکارند

به‌گزارش خبرنگار ایلنا، یک منبع کارگری در استان خوزستان گفت: کارگران شاغل در بخش‌های مختلف ادارهٔ آب و فاضلاب شهرستان شوش بین ۶ تا ۱۰ ماه حقوق پرداخت‌نشده دارند. این کارگر، که مدعی ا‌ست پرداخت بیمه آنها هم چندین سال به‌تأخیر افتاده، در ادامه گفت: عدم پرداخت دستمزد و بیمهٔ کارگران در حالی است که روز شنبه برای پیگیری مطالباتمان مقابل ساختمان اداره آبفای شوش تجمع کردیم. یکی از کارگران در تشریح مشکلات پیش آمده گفت: شمار زیادی کارگر آب و فاضلاب در شهرستان شوش با عناوین شغلی کنتورنویس، لوله‌کش، کلرزن، آب‌دار و غیره هستیم که بعداز ۱۰ تا ۲۰ سال سابقهٔ کار هنوز وضعیت شغلی، حقوقی و بیمه‌ای مشخصی نداریم. او افزود: در حالی مطالبات‌مان با تأخیر پرداخت می‌شود که همه‌چیز گران شده، اما مسؤولان شرکت آب و فاضلاب استان واکنشی به تعیین تکلیف وضعیت مطالبات‌مان و پرداخت حقوقه، بیمه و مشخص شدن وضعیت قراردادهایمان نشان نمی‌دهند. او گفت: برای تأمین مایحتاج روزانهٔ خانواده‌هامان خارج از ساعت کاری هم کار می‌کنیم. به‌گفته او: کارگران خواستار وصول مطالبات عقب‌افتادهٔ خود از شرکت آب و فاضلاب هستند. ما انتظار داریم مسؤولان پیگیر خواسته‌ٔ کارگران در ارتباط با وصول معوقات مزدی کارگران و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای افزایش حقوق باشند.
https://www.ilna.ir/fa/tiny/news ـ ۱۴۰۰۴۳۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *