تظاهرات هزاران نفر به طرفداری از فلسطینی‌ها

Print Friendly, PDF & Email

برلینر سایتونگ، ۱۸ نوامبر ۲۰۲۳ ـــ روز شنبه ۱۸ نوامبر، باز هم هزاران نفر در برلین به خیابان‌ها آمدند تا از فلسطینی‌ها حمایت کنند و علیه اقدامات اسرائیل اعتراض کنند. پلیس برلین مقررات سختی برای برگزاری تظاهرات تعیین کرده بود، از جمله: منع سوزاندن پرچم یا نماد‌های کشورها؛ منع تشجیع مردم به اعمال خشونت‌بار (مرگ بر اسرائیل، شعار برای نابودی اسرائیل، گروگان‌گیری، و غیره)؛ منع تحسین از سازمان حماس و منع نفرت‌پراکنی علیه یهودی‌ها. شعارهای تظاهرکنندگان این‌ها بودند: رسانه‌های آلمان دروغ پراکنی می‌کنند؛ نگذارید شما را فریب دهند؛ کشتار کودکان دفاع از خود نیست.

روز ۱۶ نوامبر، اشپیگل آلمان گزارش داده بود که از هفتم اکتبر و آغاز جنگ در غزه، مردم جهان در بیش از ۵۰۰۰ تظاهرات به خیابان‌ها آمده‌اند، و بررسی تظاهرات‌ها نشان می‌دهد که غالب آن‌ها به طرفداری از فلسطینی‌ها بوده است.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، روز شنبه تظاهرات سراسری به حمایت از فلسطینی‌ها و محکوم کردن اسرائیل در شهرهای مختلف ایران برگزار شد. هزاران نفر در شهر‌های تهران، اراک، اورومیه، قزوین، خرم آباد، زاهدان، هامون، شیراز، بوشهر، سنندج، ساری، ایلام، بجنورد، سمنان، اصفهان، گرگان، اردبیل، کرمان، کرج، فردیس، نظرآباد، طالقان، زنجان، بندرعباس و قم به خیابان‌ها آمدند تا علیه جنایت جنگی، نسل‌کشی، کودک کشی و فاجعۀ انسانی در غزه اعتراض کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *