فراخوان فوری ائتلاف دموکراتیک فلسطین: خطاب به همۀ دوستان، و حامیان خلق فلسطین و طرفداران آزادی و عدالت در سرتاسر جهان

Print Friendly, PDF & Email

ائتلاف دموکراتیک فلسطین، به‌نمایندگی از مردمی که تحت اشغال، تروریسم و جنایات اسرائیل به‎سر می‎برند، این فراخوان فوری را برای دوستان و حامیان مردم فلسطین از ملت‎ها، جوامع، احزاب، جنبش‎های همبستگی گرفته، تا آنها که معتقد به ارزش‎های آزادی وعدالت در جهان هستند، می‌فرستد. خطاب ما هم‎چنین به سازمان‌های بین‌المللی است.

از طریق این فراخوان، ما از شما می‌خواهیم که سریعاً و با تمام قدرت، و با استفاده از همۀ وسایل موجود، بر دولت‌‎های خود، تصمیم‌گیرندگان و نهادهای بین‌المللی، برای تحقق خواسته‌های زیر فشار اِعمال کنید:

اول: مداخلهُ فوری برای توقف تجاوز نظامی جاری که توسط دولت اشغالگر اسرائیل با تمام توان نظامی‎اش علیه مردم فلسطینی تحت محاصرهٔ ما در نوار غزه از هفتم اکتبر آغاز شده است؛ تجاوزی که با حمایت و مشارکت ایالات متحدهٔ آمریکا و متحدان غربی آن انجام می‎گیرد.

دوم: لغو سریع محاصرۀ نوار غزه و برقراری منابع حیاتی ساکنان آن از جمله برق، آب، سوخت، غذا، دارو، تجهیزات پزشکی و ارتباطات. ایجاد تضمین برای ورود و جریان کمک‎های امدادی مختلف به منطقه.

رژیم اشغالگر اسرائیل، با استفاده از هواپیماهای جنگی، کشتی‎های جنگی، و توپخانه به بمباران بی‎رویه و شبانه‎روزی محله‎های مسکونی و تأسیسات غیرنظامی غزه ادامه می‌دهد. بمباران شامل بیمارستان‎ها، مراکز بهداشتی و غذایی، عبادتگاه‎ها، مؤسسات آموزشی و کارکنان این بخش‎ها می‎شود. کشتار‌های عمدی روزانه،‎ که غیرنظامیان بی‌دفاع را هدف قرار می‌دهند، به‎همراه تهاجم به بخش‌هایی از غزه، منجر به کشته‎شدن بیش از ۱۱۰۰۰ شهروند، از جمله حداقل ۴۴۱۲ کودک و ۲۹۱۸ زن شده است. تعداد مجروحان از ۲۸۵۰۰ نفر فراتر رفته است که صدها نفر از آنها در وضعیت وخیمی قرار دارند. اکثر قربانیان، کودکان، زنان و سالمندان (۷۴ درصد) هستند. علاوه بر این، حدود ۲۶۵۰ شهروند، از جمله بیش از ۱۴۰۰ کودک، هم‎چنان در زیر آوار مدفون باقی مانده‎اند. خانواده‎هایی به‌طور کامل نابود شده و نامشان از دفاتر ثبت احوال به‎کل پاک شده است.

این تجاوز هم‏چنین منجر به آوارگی حدود ۱/۵ میلیون نفر در سراسر غزه شده است‎. ویرانی و انهدام گسترده به خانه‎های مسکونی، ساختمان‎ها، تأسیسات و زیرساخت‎های غیرنظامی متعددی لطمه زده است. این خرابی شامل حومه‎ها و محله‎هایی است که در نتیجهٔ سیاست زمینِ سوخته، نسل‌کشی؛ و جابجایی اجباری جمعیت در مقیاس بزرگ، با خاک یکسان شده‎اند.

علاوه بر‎این، جنایت تشدید محاصرهٔ بیش از دو میلیون نفر از ساکنان غزه، قطع منابع آب، برق، سوخت، غذا، دارو، تجهیزات پزشکی، و ارتباطات مختلف همچنان ادامه دارد.
ما تأکید می‎کنیم که سکوت جامعه جهانی در قبال تجاوزات اسرائیلی ـ آمریکایی بر مردم ما و عدم احساس مسؤولیت در اتخاذ تدابیر ملموس برای مهار این تجاوزات و اقدامات آن موجب تداوم این جنایات می‎شود.

ائتلاف دموکراتیک فلسطین خواستار افشا و محکومیت فوری این جنگ آشکار و سیستماتیک علیه مردم ما در تمام اراضی اشغالی فلسطین ـــ کرانه باختری، نوار غزه، و اورشلیم ـــ است. اسرائیل در مقام قدرتی اشغالگر با حمایت صریح و مشارکت فعال ایالات متحده به این تجاوز ادامه می‎دهد.

از شما می‎خواهیم که:

با تمام سیاست‌ها و اقدامات اسرائیل مقابله، و برای بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری، و اعمال تحریم‌ها علیه آن به‌عنوان یک نیروی اشغالگر و حامی تروریسم تلاش کنید.

اسرائیل را باید ملزم به رعایت قوانین و کنوانسیون‎های بین‌المللی، به‌ویژه کنوانسیون چهارم ژنو در حمایت از غیرنظامیان در سرزمین‎های اشغالی و در زمان جنگ و درگیری‎های مسلحانه، کرد.

جامعهٔ بین‌المللی را باید به اجرای فوری قطعنامه‌های بین‌المللی مرتبط با مشروعیت حقوق مردم فلسطین ملزم نمود.

با آرزوی سلامتی، امنیت و آرامش برای همۀ بشریت.

ائتلاف دموکراتیک فلسطین
۱۰ نوامبر ۲۰۲۳

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *