هرگونه رفتار غیرمدبرانه در برابر جنگ تبلیغاتی دشمن ضربه به امنیت ملی است

Print Friendly, PDF & Email

پس از چهار دهه تلاش ایالات متحدۀ آمریکا و متحد منطقه‌ای آن رژیم صهیونیستی اسرائیل برای نابودی کامل دستاورهای استقلال‌طلبانۀ انقلاب ایران، امروز این قدرت های جنگ‌طلب، کشور ما را در آستانۀ یک جنگ تمام عیار قرار داده‌اند. در چنین شرایطی، کارسازترین اهرم برای دفع این شر بزرگ حفظ وحدت ملی برای دفاع از تمامیت ارضی و امنیت ملی کشور است.

بر کسی پوشیده نیست که یکی از حربه‌های اصلی آن‌ها برای صدور جنگ به خاک به ایران، ایجاد تشنج و نفاق ملی با بهره‌برداری از گسل‌های اجتماعی موجود در ایران است. یکی از آن گسل‌ها امر حجاب است که هم از طرف جناحی از حکومت و بدنۀ آن، و هم از طرف بخش بزرگی از مخالفان حکومت، بدل به چالشی خطرناک در تهدید امنیت ملی کشور شده است.

دامن زدن به مسألهٔ تفرقه‌افکنانه‌ای چون حجاب اجباری، که یکی از حربه‌های اصلی سیاست مداخله جویانۀ صهیونیست‌ها و حامیان امپریالیست آن‌ها در امور داخلی کشور ما است، توسل به پرچم دروغین آزادی و دموکراسی در ایران برای فریب افکار عمومی و پیشبرد اهداف شوم خود علیه مردم ایران در زیر پوشش این جنگ تبلیغاتی است. به دام افتادن در این جنگ تبلیغاتی و یا سوءاستفاده از گسل‌های واقعاً موجود اقتصادی و اجتماعی برای مقاصد معین سیاسی و اقتصادی، نه در جهت احقاق حقوق زنان و کل مردم ایران، که کمک به پیشبرد اهداف پلید دشمنان ایران در دامن زدن به نفاق ملی و اخلال در امنیت داخلی کشور است.

در زمینۀ این گسل‌های اجتماعی، که گاه و بیگاه موضوع حجاب در رأس آن‌ها قرار می گیرد، دو دسته از ایرانیان نقش ویرانگری ایفا می‌کنند: دستۀ نخست عناصر قشری در نهادهای حکومتی و همچنین صاحبان سرمایه‌های بزرگ در امر تجارت پارچه و تولیدات مربوط به پوشش اسلامی هستند که از راه تحمیل حجاب به میلیون‌ها زن ایرانی به مقاصد سیاسی و اقتصادی خود می‌رسند. دستۀ دوم عناصر خود فروختۀ ایرانی و رسانه‌های فارسی‌زبان وابسته به دولت‌ها و محافل غربی هستند که با سوء استفاده از خواست بر حق زنان ایران در لغو قوانین تضییق‌کنندۀ حقوق زنان، به تبلیغات دروغین و تشنج‌آفرینانه متوسل می‌شوند. قصد آنها از این جنگ رسانه‌ای، ایجاد انحراف در سیر مبارزات مدنی زنان کشور و آماده‌سازی افکار عمومی در ایران جهت پذیرش برنامه‌ها و اهداف جنگ‌افروزانه و تجزیه‌طلبانۀ دشمنان ایران است.

در شرایط مخاطره‌آمیز کنونی نیز که احتمال جنگ علیه ایران افزایش یافته است، دست‌هایی به‌کار افتاده‌اند تا با سوءاستفاده از امر حجاب، این گسل بزرگ اجتماعی، مقاصد پلیدی را پیش ببرند.

پس از آماده‌باش دولت به نیروهای انتظامی کشور زیر عنوان «طرح نور» و حضور مجدد گشت ارشاد در تهران و شهرستان‌ها که وظیفۀ آن‌ها حراست از امنیت شهروندان و پیشگیری از اقدامات خرابکارانه و یا عملیات تروریستی هسته‌های وابسته به دولت‌های خارجی باید باشد، برخی عناصر مغرض و یا جاهل اینجا و آنجا دست به اقدامات خشنی علیه زنان زده و مخل آسایش و امنیت شهروندان می‌شوند. در پی تشدید مخاطرات ناشی از اینگونه رفتارهای ضد امنیت ملی، که خوراک تبلیغاتی رسانه‌های ضد میهنی شده است، محسنی اژه‌ای رئیس قوۀ قضائیه طی اطلاعیه‌ای اعلام داشت که «در قضیۀ عفاف و حجاب باید با تدبیر عمل کرد».

بی‌تردید، تأمین امنیت شهروندان در شرایط خطیر کنونی از وظایف عاجل دولت است. اما بازگشت مجدد گشت ارشاد به خیابان‌ها و به‌ویژه اقدامات ناهنجار پلیس علیه زنان و هتک حرمت از آنان در انظار عمومی به‌بهانۀ حجاب یا هر بهانۀ دیگر، اقدامی علیه امنیت کشور است. عدم کنترل دولت نسبت به رفتار نیروهای انتظامی و عدول از مجازات کسانی که به خشونت در حق زنان و ایجاد ناآرامی در سطح شهرها متوسل می شوند، نه‌تنها ناقض حقوق شهروندان است بلکه به امنیت ملی لطمه می‌زند.

رفتار مدبرانۀ نیروهای انتظامی، هوشمندی مدیران کشور و مسؤولان حکومتی در امر حیاتی حفظ امنیت شهروندان در شرایط کنونی در خدمت وفاق و اتحاد ملی خواهد بود که به‌ویژه پس از عملیات موفقیت‌آمیز نیروهای نظامی و تدافعی کشور در شامگاه ۲۶ فروردین در خاک اسرائیل به منصۀ ظهور رسیده است. این تدبیر و هوشیاری در عین حال کمک به نیروهای نظامی میهن و تقویت بیش از پیش قدرت رزمی و دفاعی آن‌ها در میدان مبارزه علیه توطئه‌های دشمن و حفظ تمامیت ارضی ایران و بقای ملت است.

٪ نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *