پیامدهای سنگین هلاکت افسران و فرماندهان ارتش اسرائیل

Print Friendly, PDF & Email

خبرگزاری تسنیم، ۲۶ آذر ۱۴۰۲ ـــ  افزایش تلفات ارتش رژیم صهیونیستی، به‌ویژه در مرحلهٔ دوم جنگ غزه، و در حالی که درصد بالایی از کشته‌شدگان این ارتش فرماندهان و افسران ارشد هستند، علامت سؤال‌هایی را دربارهٔ این وضعیت نظامی صهیونیست‌ها به‌وجود می‌آورد. به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، افزایش تعداد کشته‌شدگان ارتش رژیم صهیونیستی از میان افسران و فرماندهان ارشد این ارتش طی روزهای اخیر، توجه محافل و رسانه‌های عبری را به خود جلب کرده و عمده گزارش‌های جنگی این رسانه‌ها مربوط به تلفات ارتش اسرائیل در جنگ و پنهان‌کاری مقامات نظامی و سیاسی این رژیم در این زمینه است.

«جنگ در غزه خوب پیش نمی‌رود»، عنوان گزارشی است که پرسنل نظامی رژیم صهیونیستی دربارهٔ شرایط میدانی جنگ غزه برای ارتش اسرائیل تهیه کرده‌اند، و افشای آمار جدید از تلفات ارتش صهیونیستی در جنگ به خوبی وضعیت آشفته آن در برابر رزمندگان مقاومت را به اثبات می‌رساند.

اطلاعات منابع نظامی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد از میان ۴۴۵ نظامی این رژیم که در جنگ غزه کشته شده‌اند، ۱۱۹ نفر از آنها از افسران ارشد بوده‌اند، که شامل ۵ سرهنگ، ۸ سرهنگ دوم، ۴۳ سرگرد، ۴۱ سروان و ۱۱ ستوان می‌شود. ۶۰ تن از آنها نیز از افسران یگان‌های ویژه و نخبهٔ ارتش اسرائیل بودند. البته رسانه‌های عبری، از جمله هاآرتص، یدیعوت آحارانوت، و معاریو، فاش می‌کنند که تعداد تلفات ارتش اسرائیل در جنگ غزه بسیار بیشتر از چیزی است که ارتش اعلام می‌کند و بین آماری که ارتش ارائه می‌دهد با آمار بیمارستان‌ها و دیگر مراکز مربوطه مغایرت زیادی وجود دارد.

خبرنگار شبکهٔ ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی به این منظور اعلام کرد که به‌دلیل سانسور نظامی شدید نمی‌توانیم دربارهٔ تعداد بالای نظامیانی که در جنگ کشته یا مجروح شده‌اند و اکنون در بیمارستان‌ها بستری هستند صحبت کنیم.

درگیری در منطقهٔ الشجاعیهٔ غزه طی هفته گذشته یکی از خونین‌ترین درگیری‌ها برای ارتش رژیم صهیونیستی بود که در آن نزدیک به ۱۰ افسر ارشد این ارتش، از جمله فرمانده تیپ گولانی، به هلاکت رسیدند. «دانیل هاگاری»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که درگیری‌ها در چندین منطقهو از جمله الشجاعیه و جبالیا و خان یونس، ادامه دارد و نیروهای ارتش اسرائیل با مقاومت شدید نیروهای فلسطینی مواجه شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *