به‌مناسبت هشتاد و دومین سالروز تأسیس حزب تودۀ ایران

Print Friendly, PDF & Email

در چهل سالگی حزب تودۀ ایران زنده یاد حیدر مهرگان پس از انقلاب بهمن ماه ۱۳۵۷ در کتاب اسناد و دیدگاهها نوشت: «… ملاک حقیقت، عمل است. کدام سازمان سیاسی دیگر است که از دیدگاه ویژهٔ طبقه‌ای که نیابت آن را دارد، در همۀ امور و عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، چنین فعال و جدی حضور همیشه داشته باشد؟ کدام حزب داخلی دیگر است که حوادث و سیاست‌ها را به قصد تأثیرگذاری بر آن‌ها، تراش دادن، قوام بخشیدن، کامل کردن، با ریشه‌کنی و افشای این رویدادها و سیاست‌ها، تعقیب و در هر پیچ و خم ـــ باژرفش و قریحه آگاهی دهنده ـــ تحلیل و چاره‌جویی کرده باشد؟ راز سخت‌جانی و بقای حزب در مهیب‌‌‌ترین مهلکه‌ها و گردبادهای سیاسی، در همین خصایص است…. برهان ماندگاری و روئینه‌گی حزب در استعداد تاریخی و خلاق طبقه‌ای است که او رسول آن است.»

و گروه «۱۰ مهر» در هشتاد سالگی حزب تودۀ ایران، حزب کارگران و زحمتکشان میهنمان بر پیشانی «سایت هشتاد سالگی حزب تودۀ ایران» نوشت: «در تاریخ پر از مبارزه و رنج مردم ما برای دستیابی به بهروزی و سعادت، بیدادی که بر این حزب رفته است، مانند ندارد؛ حزبی که با تولد خود در جامعه‌ای کهنه، استبداد زده و تک‌صدایی، برای مبارزهٔ مسالمت‌آمیز سیاسی در کشور، فرهنگی نو، رهگشا و پیشرو به ارمغان آورد؛ حزبی که همه همّ و غمّ خود را شجاعانه و با از جان گذشتگی در خدمت اعتلای میهن و ارتقای سطح زندگی و بیداری زحمتکشان گذاشت. صدای سازنده و رسایی که در بزنگاه‌های سرنوشت‌ساز از گلوی توده‌های تحت ستم برخاست و کاخ‌های صاحبان زر و زور را به‌لرزه درآورد؛ صدای نویدبخشی که از گلوی زنده‌یاد محمود اعتمادزاده ـــ به‌آذین برخاست که گفت «راه دو بیش نیست: یا مزدور و ریزه‌خوار قدرت بودن، فراغت بی‌ثمرش را به زیبایی‌ها آراستن، حق را در پایش قربانی کردن؛ و یا در کنار مردم بودن، امید را در ایشان زنده نگه‌داشتن، دیدگانشان را به زیبایی و حق گشودن»؛ صدایی که هنوز از چارسوی میهنمان و از گلوی «مردمان سخت‌کوشِ تودهٔ کرده رنج رویِ رنج» علیه بیدادِ سرمایه و سود به‌گوش می‌رسد؛ صدایی که به‌رغم همهٔ توطئه‌ها و تمهیدات دشمنانش هرگز خاموش نشد و خاموش نخواهد شد.

امروز ما در هشتاد و دومین سالگرد تأسیس حزب پرافتخارمان، ضمن گرامی داشت تمامی آن جان‌های پاکی که در راه اعتلای حزب تودۀ ایران، آرمان‌های والای آن و سعادت و رفاه مردم ایران هستی خود را فدا کردند، و نیز تبریک و تهنیت به همۀ توده‌ای‌های وفادار به خط‌مشی انقلابی تاریخی حزب تودۀ ایران و هواداران آن، همراه با نو کردن سایت گروه «۱۰ مهر»، مرحله‌ای تازه‌ای از مبارزه را آغاز کرده‌ایم و از رفقای توده‌ای و همهٔ هواداران حزب تودۀ ایران دعوت می‌کنیم که با مراجعه به سایت تازهٔ گروه «۱۰ مهر» و درج نظرات خود ما را در راه پیشرد جهان‌بینی علمی و مشی تاریخی انقلابی حزبمان یاری دهند.

هشتاد و دومین سالروز تأسیس حزب تودۀ ایران، حزب طبقۀ کارگر ایران، حزب همهٔ میهن‌دوستان و زحمتکشان کشورمان، بر همه مبارک و فرخنده باد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *