بیانیه «گروه ۱۰مهر» در محکومیت اقدام تروریستی کور در گلزار شهدای کرمان

Print Friendly, PDF & Email

روز چهارشنبه، سیزده دی‌ماه، در مراسم بزرگداشت سردار شهید قاسم سلیمانی در گلزار شهدا در کرمان، با کارگذاری دو کیف بمب‌گذاری شده در دو نقطهٔ مختلف که از راه دور کنترل می شدند، دو انفجار قوی روی داد، که طبق آخرین گزارش‌ها، بر اثر آن تاکنون بیش از ۱۰۳ نفر شهید و ۱۴۱ نفر مصدوم شده‌اند.

این اقدام جنایتکارانه، که در پی دو اقدام تروریستی دیگر در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه صورت گرفت ـــ نخست، ترور سردار سید رضی موسوی، یکی از فرماندهان ارشد سپاه قدس در سوریه، و سپس، ترور صالح العاروری، از رهبران ارشد حماس در لبنان ـــ بی‌تردید بخشی از برنامه‌ٔ مشترک آمریکا و اسرائیل برای ضربه زدن به جنبش مقاومت و ایجاد اغتشای و تنش در سطح منطقه است.

«گروه ۱۰ مهر» این اقدام جنایتکارانهٔ عوامل امپریالیسم و صیهونیسیم در منطقه را قاطعانه محکوم می‌کند. همهٔ شواهد حاکی از این است که ایالات متحدهٔ آمریکا و رژیم کودک‌کش اسرائیل برای منحرف کردن افکار عمومی از بدنامی و رسوایی‌های ضدبشری صیهونیسیم در جهان، و شکست مفتضحانه در فلسطین، و به‌منظور گسترش ناآرامی‌ها به مناطق دیگر، در پشت این حادثهٔ پلید تروریستی قرار دارند.

ما ضمن همدردی کامل با خانواده‌هایی که در این حوادث عزیزان خود را از دست داده‌اند، و آرزوی بهبودی هرچه سریعتر مصدومین این حملهٔ تروریستی، جان باختن هموطنان را در این حوادث دردناک به ملت ایران تسلیت می‌گوییم. از آنجا که در حال حاضر امپریالیسیم ایالات متحده و نایب آن در منطقه، رژیم آپارتاید اسرائیل، در بن‌بستی هویتی قرار دارند و حیثیت و اعتبار هر دو آن‌ها با نسل‌کشی در نوار غزه به تاراج رفته است، آن‌ها در پی گسترش شعله‌های جنگ در منطقه هستند. در چنین شرایطی، احساس مسؤولیت و آمادگی کامل برای خنثی‌سازی این نوع اقدامات ضدبشری در اولویت اصلی قرار دارد. امید که مسؤولین امر همهٔ توان خود را برای جلوگیری از تکرار چنین عملیات ضدانسانی تروریستی در گوشه و کنار کشور به‌کار گیرند.

فراموش نکنیم، در دنیای ساخته‌ و پرداخته شدهٔ امپریالیسم و شرکای آن، که آن‌ها با چنگ و دندان و همهٔ امکانات خود برای حفظ و گسترش آن می‌کوشند، جان انسان‌ها بی‌ارزش و نوع‌دوستی و انسانیت بی‌بها است.

مردم ایران ، مردمی صلح‌جو و انسان‌دوست هستند و زندگی را ارج می نهند. از همین رو، ما یقین داریم که چنین حوادثی وسیعاً از سوی ملت بزرگ ایران و همهٔ میهن‌دوستان قویاً محکوم خواهد شد.

«گروه ۱۰ مهر»
۱۳ دیماه ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *