بیانیۀ حزب کمونیست آلمان در مورد اعتراضات کشاورزان: در مسیر ایجاد حرکتی مشترک گام برداریم

Print Friendly, PDF & Email

حزب کمونیست آلمان در مورد تظاهرات جاری کشاورزان در آلمان موارد زیر را اعلام می‌کند:

این‌که کشاورزان در اعتراض به کاهش شدید یارانه‌های کشاورزی به خیابان‌ها بیایند کاملاً درست و بجاست. کاهش یارانه‌های کشاورزی منجر به نابودی بیشتر مزارع، انحصاگرایی بیشتر و افزایش قیمت محصولات برای مصرف‌کنندگان خواهد شد. در این زمینه همبستگی اجتماعی گسترده با کشاورزان ضروری است.

در عین حال باید به این نکته هم اشاره شود که اعتراضات هنوز موفق به رها کردن خود از طرح «تفرقه بیانداز و حکومت کن» دولت و سرمایۀ انحصاری نشده است. انتقاد اتحادیهٔ کشاورزان آلمان از حداقل دستمزد فریب افکار عمومی است. همین‌طور طرح این پیش‌فرض آنان که می‌توان کاهش یا صرفه‌جویی در عرصه‌های دیگر ـــ البته به‌استثنای هزینه‌های تسلیح آلمان و ارسال سلاح به اوکراین ـــ را پیشنهاد کرد.

ولی این واقعیت نادیده گرفته می‌شود که قطع کامل یارانه‌های کشاورزی، دست درازی به مستمری مددجویان، افزایش تورم که میلیون‌ها نفر را به فقر سوق می‌دهد، صرفه‌جویی در سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها، و حملات به مهاجرین و پناهجویان ریشه در واقعیت واحدی دارد: سیاستِ گذاشتن بار هزینه‌های جنگ‌ها و بحران‌ها به دوش کارگران. پس ما هزینۀ سیاست مقابلۀ سرمایۀ انحصاری آلمان و دولت آن علیه روسیه را پرداخت می‌کنیم، ما هزینۀ رؤیای آلمان برای تبدیل شدن به قدرتی بزرگ در اروپا را پرداخت می‌کنیم.

وظیفۀ ما نیروهای چپ این است که این دیدگاه‌ها را در اعتراضات طرح کنیم و برای ایجاد جنبشی متشکل از همۀ کسانی که از این ممر آسیب می‌بینند گام برداریم.

اولین وظیفه و متحدکننده‌‌‌ترین وظیفۀ جنبش وادار کردن دولت آلمان به توقف ارسال سلاح و تسلیح هرچه بیشتر آلمان، و همچنین استفاده از روش‎های دیپلماتیک برای رسیدن به صلحی عادلانه، به‌ویژه در جنگ‌های اوکراین و فلسطین، است.

دولتی که خود را از پیروی از راهبرد مشترک امپریالیستی رها سازد فقط در صورتی وجود خواهد داشت که به دنباله‌روی جنبش کارگری از سیاست دولت خاتمه داده شود و جنبش گسترده‌ای متشکل از همۀ کارگران و زحمتکشان برای رسیدن به این هدف ایجاد گردد.

منبع: روزنامۀ عصرما
https://www.unsere ـ zeit.de/auf ـ gemeinsame ـ bewegung ـ hinwirken ـ ۴۷۸۷۳۵۳/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *