درود حزب کمونیست عراق به مقاومت قهرمانانهٔ مردم فلسطین علیه اشغالگری وحشیانهٔ اسرائیل

Print Friendly, PDF & Email

ــ دفتر سیاسی حزب کمونیست عراق ــ

تجاوزات وحشیانه اسرائیل به غزه در واکنشی جنون‌آمیز به عملیات جسورانه صبح امروز مقاومت فلسطین علیه نیروهای اشغالگر صهیونیستی تشدید شده است. تلفات این تجاوز در زمان تنظیم این بیانیه به ۱۹۸ شهید و صدها مجروح رسید.
تشدید مقاومت مردمی فلسطین پاسخی مشروع به جنایات فجیعی بود که دولت فاشیست نتانیاهو، نیروهای اشغالگر و باندهای شهرک های مهاجر نشین به ارتکاب آنها علیه مردم فلسطین در کرانه باختری و بیت المقدس ادامه می دهند. این حملات شامل یورش های مکرر به مسجد الاقصی و حملات به مقدسات مسیحی و اسلامی بود که در آن ده ها غیرنظامی بی گناه از جمله زنان و کودکان کشته شدند.
تحولات امروز بار دیگر این واقعیت ثابت شده را تأیید می کند که هیچ امنیت و ثباتی در منطقه خاورمیانه وجود نخواهد داشت مگر با پایان دادن به اشغال منفور اسرائیل و دستیابی ملت فلسطین به حقوق مشروع کامل خود برای تعیین سرنوشت، آزادی، بازگشت و استقلال و تشکیل کشور مستقل ملی خود با پایتخت آن در اورشلیم.
این تحولات هم چنین بار دیگر سوگیری آشکار ایالات متحده و متحدانش نسبت به اسرائیل، حمایت بی حد و حصر از آن و ممانعت آنها در اجرای قطعنامه های سازمان ملل را آشکار می کند و به این کشور اجازه می دهد تا به اشغالگری و جنایات خود علیه مردم فلسطین ادامه دهد. این وقایع نادرستی مواضع شرم آور رژیم های عربی و شرکت آنها در روند تحقیرآمیز «عادی سازی» با اسرائیل را افشا کرده و ضربه محکمی است به منویات آنان.
حزب کمونیست عراق با ندایی رسا همبستگی خود را با مردم فلسطین و مقاومت مردمی دلیرانه آنها در برابر اشغالگری صهیونیستی اعلام می دارد. این سازمان از تمامی نیروهای میهن پرست عراق می خواهد که همبستگی خود را با این مبارزات قهرمانانه فلسطینی ابراز کرده و از آن حمایت بیشتری کنند. این حزب همچنین از دولت عراق می‌خواهد که اقدامی فوری در سطح کشور های عربی و بین‌المللی انجام دهد، در صف همبستگی با مردم فلسطین قرار گرفته، و از آنها حمایت کامل کند. ما از دولت عراق می خواهیم که در جهت توقف و ممانعت از کشتاری که نیروهای اشغالگر اسرائیل همچنان علیه غزه انجام می‌دهند و جنایات بیشتر آنها در سرزمین های اشغالی فلسطین، تلاش نماید.

زنده باد مبارزه مردم فلسطین و پیروزی مقاومت مردمی شجاعانه آنها.

دفتر سیاسی حزب کمونیست عراق
هفتم اکتبر ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *