سخنان سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان

Print Friendly, PDF & Email

به خانواده‌های شهدا به‌سبب کسب نشان الهی تبریک گفته و البته از دست دادن عزیزانشان را به آنها تسلیت می‌گوییم. نبرد طوفان الاقصی در چندین جبهه و میدان گسترش یافته است.

بزرگترین و واضح‌‌‌ترین مصادیق جهاد در راه خدا،  نبرد با صهیونیست‌هاست. هیچ نبرد کامل مشروعی را از نظر انسانی، اخلاقی، شرعی مانند نبرد با صهیونیست‌ها نخواهیم یافت، نبردی که از بزرگترین و واضح‌‌‌ترین مصادیق نبرد و جهاد در راه خداوند است.

قدرت واقعی ما در ایمان و بصیرت و آگاهی و پایبندی عمیق به مسأله و آمادگی عظیم برای فداکاری و جانفشانی نزد خانواده‌های شهداست. به مردم غزه که هیچ نظیری در جهان ندارند، تبریک می‌گویم. زبان و کلام از بیان عظمت و ایستادگی و صبر مردم غزه و نیز مردم کرانهٔ باختری عاجز است. به بازوان پرتوان عراقی و یمنی که وارد این نبرد مبارک شدند، درود می‌فرستم.

اوضاع سالهای اخیر در فلسطین به‌ویژه در سایهٔ این کابینهٔ افراطی و احمق و نادان و وحشی بسیار سخت و دشوار بود.

باید یک رخداد و حادثه‌ای برای بازگرداندن مسألهٔ فلسطین اشغالی به صدر مسائل جهان و به‌عنوان مسألهٔ نخست رخ می‌داد، به‌همین سبب عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر رخ داد.

عملیات طوفان الاقصی صد در صد یک تصمیم فلسطینی و اجرای آن هم کاملاَ فلسطینی بود. هزاران اسیر فلسطینی سالهای طولانی است که در زندانهای اشغالگران به‌سر می‌برند، بدون اینکه کسی برای آزادی آنها اقدامی انجام دهد. همچنین تجاوزاتی که مسجدالاقصی در معرض آن قرار دارد، در تاریخ معاصر بی‌سابقه است.

پرونده‌های پرفشاری بر فلسطینیان همچون پرونده‌های اسیران، قدس، محاصره نوار غزه، پروژه‌های شهرک‌سازی جدید در کرانه باختری وجود دارد.

طوفان الاقصی هیچ ارتباطی با هیچ یک از پرونده‌های منطقه‌ای یا بین‌المللی ندارد و آنچه سخنان ما را تأیید می‌کند، آن چیزی است که همواره مطرح می‌کنیم مبنی بر اینکه تصمیم‌گیری در جنبش‌های مقاومت، در سطح فرماندهانشان گرفته می‌شود.

ایران از جنبشهای مقاومت حمایت می‌کند، ولی هیچ قیمومیتی را اعمال نمی‌کند، آنچه در طوفان الاقصی رخ داد، این حقیقت را مورد تأکید قرار می‌دهد.

سرّی بودن کامل عامل تضمین‌کنندهٔ موفقیت این عملیات شکوهمند از طریق عنصر غافلگیرکننده بهت‌آور بود.

طراحان این عملیات، حتی آن را از گروههای فلسطینی و جنبشهای محور مقاومت پنهان کردند و این گروهها از پنهان‌کاری در این خصوص ناراحت نشدند. نبرد طوفان الاقصی بر حال و آیندهٔ رژیم صهیونیستی تأثیر خواهد گذاشت.

آنچه در سطح میدانی در طوفان الاقصی رخ داد، قهرمانانه و شجاعانه بود. نبرد طوفا‌ن الاقصی ضعف و سستی رژیم اسرائیل را برملا کرد، و اینکه اسرائیل واقعاً از خانهٔ عنکبوت سست‌تر و متزلزل‌تر است.

ایالات متحدهٔ آمریکا بلافاصله برای نجات این رژیمی که متزلزل شده بود، به‌پا خاست، تا بار دیگر آن را روی پا نگه‌دارد. شتاب آمریکا برای کمک به رژیم اسرائیل از ضعف و سستی این رژیم پرده برداشت. دشمن تاکنون نتوانسته است ابتکار  عمل را به‌دست بگیرد. کابینهٔ دشمن از همان روز نخست نیاز پیدا کرد تا ناوهای آمریکایی برای حمایت معنوی و نظامی این رژیم به منطقه بیایند و این نیز از ضعف رژیم پرده برمی‌دارد.

تصمیم عملیات طوفان الاقصی حکیمانه و شجاعانه و درست و در زمان مناسب بود و البته شایستگی این همه جانفشانی و فداکاری را دارد. هیچ گزینهٔ دیگری در برابر مقاومت فلسطین غیر از این عملیات وجود نداشت و این تصمیمی شجاعانه و دوراندیشانه در زمان درست و مناسب بود.

از همان ساعات نخست بدیهی و روشن بود که دشمن نتوانست زمان نبرد طوفان الاقصی را تشخیص دهد و سردرگم بود. به‌نظر می‌رسد که دولتهای اسرائیلی از تجارب خود با جنبشهای مقاومت در لبنان و فلسطین درس عبرت نمی‌گیرند. از مهمترین اشتباهاتی که اسرائیلی‌ها مرتکب شده و همچنان مرتکب می‌شوند، طراحی نقشه‌هایی است که هرگز نمی‌توانند آن را عملی کرده و به اهداف مد نظرشان دست یابند.

اسرائیل از همان روز نخست عملیات طوفان الاقصی خواستار پول و سلاح از ایالات متحده آمریکا شد.

طوفان الاقصی، پایه‌گذار مرحلهٔ تاریخی جدید از نبرد با دشمن و سرنوشت ملت فلسطین و ملتها و کشورهای منطقه است.

برای جهان این حقیقت روشن خواهد شد مبنی بر اینکه اکثر کسانی که می‌گویند فلسطینیان غیرنظامیان را کشته‌اند، در حقیقت با سلاح ارتش اسرائیل، که با خشم و جنون رفتار می‌کند، کشته شده‌اند. دشمن به کشتار کودکان و زنان می‌پردازد، اکثر شهدا کودکان و زنان هستند. دشمن منازل، مساجد، بیمارستانها و همه‌چیز را ویران می‌کند، هیچ نقطهٔ امنی در غزه وجود ندارد و دشمن همه‌چیز را ویران می‌کند.

دشمن، همان اشتباه جنگ ۲۰۰۶ را مرتکب شده، که در آن جنگ هم اهداف بزرگی را وضع کرده بود، اما در نهایت مجبور به عقب‌نشینی از آن شد. حدود یک ماه از تجاوزات دشمن به غزه می‌گذرد، اما نتوانسته است حتی به یک دستاورد دست یابد. دشمن اسرائیلی در دست زدن به عملیات بزرگ در غزه با احتیاط عمل می‌کند، زیرا ترسو و ناتوان و شکست‌خورده است. ما با چشمانمان، نبرد قهرمانانه رزمندگان فلسطینی را دیده‌ایم، دشمن چگونه می‌تواند با چنین مبارزانی بجنگد.

آنچه در غزه جریان دارد، ماهیت متوحش و وحشیگری این رژیم غاصب را که بر منطقهٔ ما تحمیل کردند، نشان می‌دهد. آمریکا مسؤول مستقیم این‌همه کشتار و وحشی‌گری است و این نفاق آمریکاست. شهدای غزه، کودکان و زنان و تمام مظلومانی که جان خود را از دست می‌دهند، تمام نقاب‌های دروغین را کنار زدند که برای فریب دادن ملتهای ما از طریق تبلیغ برای این رژیم و سوق دادن حکومتهایشان به‌سمت عادی‌سازی روابط با این رژیم تلاش می‌کردند.

آمریکا جنگ غزه را اداره می‌کند و باید بهای تجاوزاتش را بپردازد. ایالات متحده مسؤول کامل جنگ کنونی در غزه و اسرائیل صرفاً ابزار اجرایی آن است. ایالات متحده مانع محکومیت اسرائیل در شورای امنیت و مانع آتش‌بس در غزه می‌شود. آمریکا جنگ غزه را اداره می‌کند و باید بهای تجاوزاتش را بپردازد.

آمریکا مسؤول مستقیم کشتار در غزه است. آنچه در غزه جریان دارد ماهیت متوحش و وحشیگری این رژیم غاصب را که بر منطقهٔ ما تحمیل کردند، نشان می‌دهد. آمریکا مسؤول مستقیم این همه کشتار و وحشی‌گری است و این نفاق آمریکاست.

شهدای غزه، کودکان و زنان و تمام مظلومانی که جان خود را از دست می‌دهند، تمام نقاب‌های دروغین را کنار زدند که برای فریب دادن ملتهای ما از طریق تبلیغ برای این رژیم و سوق دادن حکومتهایشان به‌سمت عادی‌سازی روابط با این رژیم تلاش می‌کردند.

آنچه در غزه جریان دارد، مانند جنگهای گذشته نیست، این یک نبرد سرنوشت‌ساز و حساس است، و مابعد آن هرگز همانند ماقبل آن نخواهد بود.

باید دو هدف را نصب‌العین خود قرار دهیم، اول: توقف تجاوزات به نوار غزه؛ دوم: اینکه مقاومت فلسطین و به‌طور خاص جنبش حماس پیروز شود.

آمریکا مسؤول نخست تمام جنایاتی است که در قرن گذشته و قرن فعلی رخ می‌دهد و باید به‌خاطر جنایاتش محاکمه و بازخواست شود. تصمیم مقاومت اسلامی عراق در هدف قرار دادن پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی بر این اساس اتخاذ شد که آمریکا جنگ علیه غزه را مدیریت می‌کند. تصمیم مقاومت اسلامی عراق، حکیمانه، شجاعانه و مبارک است و ما به آنها درود می‌فرستیم.

پیروزی غزه، مصلحت ملت فلسطین و کشورها و ملتهای منطقه به‌ویژه کشورهای  همسایه است. پیروزی غزه، همچنین مصلحت ملی مصری، اردنی، سوری و لبنانی است. کشورهای عربی و اسلامی باید برای توقف تجاوزات و قطع روابط دیپلماتیک با اسرائیل و توقف صادرات نفت و مواد غذایی به این رژیم تلاش کنند. دشمن اسرائیلی در حالی لبنان و ملت آن را تهدید می‌کند که خود در شن‌های غزه غرق شده است. مسؤولیت همه در تمام جهان و نیز کشورهای عربی و اسلامی این است که برای توقف تجاوزات به غزه اقدام کنند

ما از هشتم اکتبر وارد نبرد طوفان الاقصی شدیم. بیانیه‌های محکومیت، در حالی که نفت و غذا برای اسرائیل ارسال می‌شود، کافی نیست. آیا عجز و ناتوانی عربی به سطحی رسیده که قادر به وارد کردن کمکهای انسانی به غزه و خارج کردن مجروحان برای مداوا نیست؟ مقاومت اسلامی عراق، مسؤولیت خود را برعهده گرفته و ورود به مرحلهٔ جدید را اعلام کرده است. مقاومت اسلامی لبنان از هشتم اکتبر وارد نبرد واقعی شده است که تنها کسی [اشاره به رژیم صهیونیستی] آن را احساس می‌کند که عملاً در مرزها حضور دارد.

مقاومت اسلامی وارد نبرد متفاوتی از نظر عناوین و ابزارها و هدفگیری‌ها شده است. مقاومت اسلامی تاکنون ۵۷ شهید را تقدیم کرده است. جبههٔ لبنان توانسته است یک سوم ارتش اسرائیل را به مرزها با لبنان بکشاند، که بخش بزرگی از این نیروها نیروهای ویژه و کماندویی هستند. نیمی از توانمندی‌های دریایی و یک چهارم نیروی هوایی دشمن علیه لبنان به‌کار گرفته شده است.

شهرک‌نشینانی که از شمال و جنوب تخلیه شده‌اند عامل فشار در سطح روحی و اقتصادی علیه دشمن به شمار می‌روند. عملیات در مرزها حالتی از نگرانی و وحشت در سران اسرائیل و آمریکا به‌وجود آورده است. امروز دشمن تمام عملیات مقاومت را تحمل می‌کند، زیرا واقعاً از سوق یافتن امور به آنچه از آن می‌ترسد، واقعاً وحشت دارد.

عملیات مقاومت در جنوب، به دشمن که ممکن است به تجاوز یا دست زدن به عملیات پیشدستانه فکر کند، می‌گوید که در صورت تجاوز به لبنان مرتکب بزرگترین حماقت در تاریخ خود خواهی شد. ‌ای آمریکایی‌ها شکست‌های خود را در لبنان و عراق و افغانستان و خروج خفت‌بارتان از افغانستان را به‌یاد آورید، کسانی که در اوایل دههٔ هشتاد، شما را در لبنان شکست دادند همچنان زنده هستند و فرزندان و نوه‌های آنها هم در میدان هستند.

به آمریکایی‌ها می‌گویم، شما می‌توانید تجاوز به غزه را متوقف کنید، زیرا تجاوز و جنگ خودتان است، هرکس خواهان جلوگیری از جنگ منطقه‌ای است باید فورا برای توقف این تجاوزات اقدام کند.

نبرد، نبرد ایستادگی و صبر و تحمل و انباشت دستاوردها و جلوگیری از رسیدن دشمن به اهدافش است. این آمریکا با نظامیان و ناوها و پایگاه‌هایش است که بهای هر جنگی در منطقه را خواهد پرداخت. مقاومت در لبنان، فلسطین، عراق و تمام منطقه، با ایستادگی، صبر و قدرت تحمل پیروز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *