امیرعبداللهیان: حملات اسرائیل مصداق بارز جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی است؛ آمریکا مسؤولیت بین‌المللی دارد

Print Friendly, PDF & Email

خبرآنلاین، ۳۰ آذر ۱۴۰۲ ـــ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجهٔ کشورمان، و سید بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجهٔ سلطنت عمان، طی تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات فلسطین و روابط دوجانبه رایزنی و گفت‌وگو کردند. امیرعبداللهیان و بدر البوسعیدی با اشاره به دیدارها و تماسهای منظم مقامات دو کشور در سطوح مختلف، توافقات انجام شده بین رئیس جمهور کشورمان و پادشاه عمان را در مسیر درست اجرایی شدن ارزیابی کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان با محکوم نمودن جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و فلسطین، آمریکا را به‌واسطهٔ همراهی بی چون و چرا در نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، دارای مسؤولیت بین‌المللی خواند. سید بدر البوسعیدی نیز در این گفت‌وگو با تأکید بر گسترش روابط برادرانه بین دو کشور، بر ضرورت آتش‌بس پایدار و ارسال گسترده کمک‌های انسانی و اقدامات مؤثر جامعه جهانی به این منظور تأکید کرد.

وزیر امور خارجهٔ کشورمان همچنین عصر امروز در تماس تلفنی با حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، پیرامون آخرین وضعیت فلسطین اشغالی و تحولات مربوط به تجاوزات اخیر این رژیم علیه نوار غزه و همچنین تحرکات سازمان همکاری اسلامی در این زمینه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *