عمران‌خان در انتخابات فوریه ۲۰۲۴ شرکت می‌کند

Print Friendly, PDF & Email

سپونیک ایران، ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ـــ  حزب نخست وزیر سابق پاکستان (تحریک انصاف) روز چهارشنبه اعلام کرد که عمران‌خان به‌عنوان نامزد در انتخابات پارلمانی که قرار است در ۸ فوریه سال آینده برگزار شود شرکت خواهد کرد. علی ظفر، سخنگوی این حزب، گفت: مایلیم به اطلاع شما برسانیم که عمران‌خان حداقل در سه حوزهٔ انتخاباتی در انتخابات شرکت خواهد کرد.

در ماه اوت، دادگاهی در اسلام‌آباد عمران‌خان را به اتهام کلاهبرداری در رابطه با فروش اشیای با ارزش موجود در خزانهٔ دولتی پاکستان (توشهان) به سه سال زندان محکوم کرد. در نتیجهٔ این حکم، کمیسیون انتخابات پاکستان عمران‌خان را به‌مدت پنج سال از فعالیت سیاسی محروم نمود. با این حال، در همان ماه، دادگاه عالی اسلام‌آباد حکم سه ساله عمران را به‌حالت تعلیق درآورد، اما وی بر اساس جرایم دیگر همچنان در زندان است.

ظفر خاطرنشان کرد که دادگاه عالی اسلام‌آباد در شرف صدور حکم در مورد دادخواست خان برای اعتراض به حکم پروندهٔ توشهان است. وی با اظهار این‌که این رأی به‌نفع تحریک انصاف باشد، گفت: امیدواریم با انتشار جدول زمانبندی (انتخابات) این تصمیم به‌زودی اعلام شود.

در اکتبر ۲۰۲۲، کمیسیون انتخابات پاکستان عمران‌خان را از نمایندگی پارلمانی و همچنین حق انتخاب و انتصاب در هر دو مجلس قانونگذاری فدرال و منطقه‌ای این کشور به‌مدت پنج سال محروم کرد. کمیسیون این تصمیم را علیه‌خان اتخاذ کرد و او را به فروش ۵۲ اشیاء قیمتی که در توشهان (خزانه‌داری دولتی پاکستان) ذخیره شده بود و کتمان هدایایی که شخصاً دریافت کرده بود، مقصر دانست.
شهباز شریف، نخست‌وزیر کنونی، مدعی شد که عمران‌خان دارایی‌های دولتی به ارزش ۱۴۰ میلیون روپیه پاکستان (بیش از ۶۳۰ هزار دلار) را در دبی فروخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *