یونیسف: در جنگ اسرائیل علیه مردم غزّه، بیش از ۱۳۰۰۰ کودک کشته شده‌اند

Print Friendly, PDF & Email

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با اعلام این که تعداد کشته‌شدگان در نسل‌کشی اسرائیل در جنگ نوار غزه «نجومی» و «وحشتناک» است، می‌گوید تاکنون تنها بیش از ۱۳۰۰۰ کودک کشته شده‌اند.

کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف، روز یکشنبه گفت که علاوه بر کودکانی که در غزه کشته شده‌اند، بسیاری دیگر نیز مفقود هستند: «هزاران نفر مجروح شده‌اند که حتی نمی‌توانیم تعیین کنیم که کجا هستند. آنها ممکن است زیر آوار مانده باشند. تقریباً در هیچ درگیری دیگر در جهان چنین میزان مرگ و میر در میان کودکان را ندیده‌ایم.»

راسل همچنین گفت که کودکان مبتلا به سوءتغذیه در بخش‌های زایمان غزه «حتی انرژی گریه کردن را هم ندارند.» او همچنین از «چالش‌های بسیار بزرگ بوروکراتیک» برای انتقال کامیون‌های کمک‌رسانی به سرزمین‌های تحت محاصرهٔ فلسطین، جایی که گرسنگی و سوءتغذیه شدید گسترده است، شکایت کرد.

اسرائیل در ۷ اکتبر، پس از آنکه جنبش مقاومت حماس در تلافی تشدید جنایات بی‌حد این رژیم در حق مردم فلسطین، عملیات تاریخی خود را علیه این رژیم غاصب انجام داد، جنگ وحشیانهٔ خود را تحت حمایت آمریکا در نوار غزه آغاز کرد.

رژیم تل‌آویو تاکنون دست‌کم ۳۱۴۶۵ فلسطینی را که اکثراً زنان و کودکان بودند کشته و ۷۳۶۷۶ نفر دیگر را زخمی و معلول کرده است.

در یک جنایت جنگی، این رژیم اشغالگر عمداً با از بین بردن ذخایر مواد غذایی و محدود کردن شدید جریان غذا، دارو، و دیگر نیازهای انسانی، در پی مرگ مردم غزه در اثر گرسنگی است.

منبع: اروینوکو تریبون، ۱۹ مارس ۲۰۲۴
https://english.10mehr.com/over-13000-children-killed-in-israels-gaza-war-unicef/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *