جهان نمی‌تواند و نباید در برابر این جنایت اسرائیل سکوت کند!

Print Friendly, PDF & Email

رژیم صهیونیستی اسرائیل بار دیگر چهرهٔ جنایکارانهٔ خود را با بمباران کنسولگری ایران در دمشق و به‌قتل رساندن فرماندهان برجستهٔ سپاه قدس و دیگر مبارزان میهن‌دوست ایرانی در سوریه به‌شکلی شنیع به‌نمایش گذاشت. این جنایت نفرت‌انگیز، که به‌دنبال شش ماه بمباران بی‌رحمانهٔ مردم بی‌دفاع غزه و نسل‌کشی بیش از ۳۲۰۰۰ کودک و زن و مرد فلسطینی صورت گرفت، فصل تازه‌ای را بر تومار جنایات ۷۵ سالهٔ این رژیم اشغالگر مزدور امپریالیسم افزود. گروه «۱۰مهر» این جنایت رژیم صهیونیستی و حامیان امپریالیستی آن را قاطعانه محکوم می‌کند و شهادت این قهرمانان میهن را به مردم ایران و خانواده‌های داغ‌دیدهٔ آنان صمیمانه تسلیت می‌گوید.

دستیازی اسرائیل به این‌گونه جنایات تروریستی علیه ایران بیش از هرچیز از شکست پروژهٔ صهیونیستی اسرائیل و آمریکا برای اشغال تمامی خاک فلسطین، و به‌ویژه شکست اسرائیل در عملیات نسل‌کشانهٔ آن در غزه، ناشی می‌شود. امروز اسرائیل، به‌دلیل جنایات ضدبشری که تاکنون مرتکب شده، در سطح جهان به‌ انزوای کامل کشیده شده و در موقعیت بسیار بدی قرار گرفته است، و درست به همین دلیل اکنون می‌کوشد به‌قیمت به آتش کشیدن تمام منطقه و ایجاد یک درگیری مستقیم نظامی با ایران، خود را از مخمصه‌ای که در آن گرفتار آمده است خلاص کند.

این اقدام تروریستی اسرائیل علیه ایران، که در تخلف آشکار از همهٔ قوانین بین‌المللی و موازین دیپلماتیک صورت گرفته است، اکنون به بحث‌های شدیدی در محافل درون و بیرون از ایران بر سر چگونگی عکس‌العمل ایران در مقابل این جنایت دامن زده است. بسیاری، بر اثر خشم ناشی از حس میهن‌دوستی، خواستار عکس‌العمل شدید و انتقام‌جویانه از سوی جمهوری اسلامی ایران شده‌اند. برخی دیگر، بر این اعتقادند که سکوت ایران در برابر این جنایت تنها به جسورتر شدن اسرائیل در تکرار و تشدید این‌گونه عملیات علیه ایران دامن می‌زند.

ما ضمن درک انگیزه‌های میهن‌دوستانهٔ این‌گونه برخوردها، تأکید می‌کنیم که در شرایط بغرنج کنونی منطقه و جهان، هرگونه عکس‌العمل از سوی جمهوری اسلامی ایران باید سنجیده و و در راستای اهداف محور مقاومت، و از آن تعیین‌کننده‌تر، با در نظر گرفتن کل روندهای جهانی باشد. روندی که در سطح جهان به‌سوی یک نظم متعادل‌تر آغاز شده است تنها به منطقهٔ خاورمیانه و کشورهای درون آن محدود نمی‌شود و ملاحظاتی بسیار گسترده‌تر از سوی بسیاری کشورهای درگیر، به‌ویژه متحدان اصلی ایران، یعنی روسیه و چین، را در بر می‌گیرد. به‌همان دلیلی که عکس‌العمل ایران باید با در نظر گرفتن اهداف گسترده‌تر محور مقاومت شالوده‌ریزی و اجرا شود، مجموعهٔ اقدامات محور مقاومت نیز باید در انطباق با اهداف پیش روی این روند کلی‌تر جهانی به پیش برده شود. نمی‌توان و نباید اجازه داد که به‌خاطر کسب پیروزی در یک نبرد مقطعی، هدف پیروزی نهایی در جنگِ درازمدت به مخاطره افتد.

چنین درکی از وضعیت جهانی حکم می‌کند که عکس‌العمل ایران در این مورد مشخص، همان‌طور که بارها توسط رهبران ایران و حزب‌الله نیز تأکید شده است، نباید صرفاً واکنشی و تلافی‌جویانه نسبت به اقدامات اسراییل باشد. برعکس، این عکس‌العمل باید در زمان مناسب، با تاکتیک‌های مناسب، و با ملحوظ داشتن ضرورت‌های روند کلی‌تر جهانی انجام گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *