صهیونیست‌ها همۀ قوانین بشری را زیر پا گذاشته‌اند، اما روندها علیه آنها است

Print Friendly, PDF & Email

هفتۀ گذشته بلافاصله پس از پایان توافق آتش‌بس میان اسرائیل و حماس، دولت صهیونیستی اسرائیل به تبهکاری دیگری در غزه دست زد و با بمباران مجدد بیمارستان شفا صدها نفر از بیماران و کادر درمانی را به‌قتل رساند. پس از آن مردم دنیا شاهد صحنه‌هایی از آن فجایع در صفحۀ تلویزون‌ها و جهان مجازی شدند که واژه‌ای برای توصیف آن نداشتند. پیش چشمان آنها اجساد ده‌ها زن و مرد از زیر آوار‌ها بیرون کشیده شد که دست‌بسته اعدام شده و پیکرشان در معابر عمومی رها شده بود. با بمباران این بزرگ‌‌‌ترین مرکز درمانی نوار غزه، دیگر اثری از تجهیزات پزشکی و کل بنای آن باقی نماند. بیمارستان شفا نیز به مجموعۀ بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غزه پیوست که با خاک یکسان شده‌اند.

هنوز دنیا از شوک این فاجعه بیرون نیامده بود که جنایت دیگری توسط ارتش اسرائیل رخ داد. آن‌ها این بار به کاروان آشپزخانۀ مرکزی جهانی حمله کردند و هفت تن از امدادگران با ملیت‌های مختلف را کشتند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در مقابل دوربین خبرنگاران ایستاد و چشم در چشم مردم دنیا با لبخندی کراهت‌آور گفت «اشتباه شده است.» اما این بار دولت انگلیس و فرانسه نسبت به این جنایت اسرائیل واکنش نشان دادند و در حالی که تعداد کشته‌شدگان غزه از مرز ۳۳ هزار نفر گذشته بود، خبر آن عنوان اصلی رسانه‌های جهان شد.

روز جمعه ۱۷ فروردین، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای نخستین بار در قطعنامه‌ای خواستار توقف تحویل کلیۀ تسلیحات به اسرائیل شد، و در حالی که نسل‌کشی هم‌اکنون در غزه جریان دارد، دلیل این تصمیم را «خطر احتمالی نسل‌کشی در نوار غزه» اعلام کرد. نمایندۀ اسرائیل به‌نشانۀ اعتراض جلسه را ترک کرد، اما دولت اسرائیل برای اولین بار در تاریخ جنایات خود نسبت به تصمیمات مجامع بین‌المللی بی‌اعتنا نماند و از بیم اجرای قطعنامه، تقصیرها را به گردن دو تن از نظامیان خود انداخت و آنها را از خدمت اخراج کرد.

هدف اسرائیل از به کاروان امداد رسانی ممانعت از ورود غذا به غزه بود. همان روز چند گروه امدادگر و کامیون‌های غذا رسانی به غزه کار خود را متوقف کردند و راه رساندن یک لقمه نان و یک جرعه آب هم به مردم غزه مسدود شد. توسل به چنین ترفندهای ضدبشری در ادامۀ سیاست کثیف استفاده از سلاح گرسنگی در غزه در حالی صورت گرفت که چند روز پیش از آن بانک جهانی در مورد خطر قریب‌الوقوع قحطی در غزه هشدار داده بود.

این اقدام صهیونیست‌ها بیش از پیش اعتراض جهانیان علیه اسرائیل و آمریکا را برانگیخت. در ایران نیز عده‌ای از انسان‌دوستان هموطن در آستانۀ روز قدس جهت مبارزه با سلاح گرسنگی اسرائیل علیه مقاومت مردم غزه، پویش غذا برای غزه راه انداختند و در راهپیمایی روز جمعه ۱۷ فروردین مردم را به حمایت از مردم قحطی‌زدۀ غزه فرا خواندند. عده‌ای از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس، با آن‌که می‌دانستند «مشکل تهیۀ غذا برای غزه نیست، مشکل رساندن غذا به غزه است»، به کمک‌رسانی خود ادامه دادند.

اینک وجدان‌های بیدار جهان، در کنار مبارزات خود علیه نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین اشغالی، به‌دنبال راه‌حل برای رساندن کمک‌های غذایی به مردم غزه هستند. سهم گرفتن در این مبارزات و پویش‌های انسانی از وظایف درنگ‌ناپذیر جامعۀ سیاسی ضد‌امپریالیست و میهن‌دوست ایران است.

رژیم صهیونیستی اسرائیل، با زیر پا گذاشتن همۀ قوانین بین‌المللی و اخلاق بشری، نه‌تنها هزاران فلسطینی را به کام مرگ می‌کشد، بلکه آیندۀ جوانان اسرائیلی را نیز تباه می‌کند. حضور هزاران اسرائیلی در خیابان‌های تل‌آویو، که در برابر دولت خود صف‌آرایی کرده و خواهان پایان جنگ هستند، نشان می ‌هد که روندهای درون اسرائیل هم‌زمان با روندهای جهانی در حال تغییر است. عملکرد جبهۀ مقاومت تاکنون به پیدایش و تسریع این تغییرات انجامیده است.

باید با تقویت هرچه بیشتر مقاومت در منطقه از وقوع و تکرار وقایع دهشتناکی چون نسل‌کشی در غزه جلوگیری کرد. حفظ امنیت ملی ایران و برقراری آرامش در غرب آسیا بیش از هرچیز با ایستادگی در برابر صهیونیسم و حامیان امپریالیست آن و برقراری صلح در فلسطین گره خورده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *