ناظر: پنتاگون ۴۰۰ میلیون دلار بیشتر از بودجهٔ اختصاص داده شده برای کمک به اوکراین هزینه کرده است

Print Friendly, PDF & Email

به‌گفتهٔ ناظر پنتاگون، نیروی دریایی ایالات متحده «کنترل‌های داخلی کافی برای جلوگیری از تخصیص بیش از حد» بودجهٔ اختصاص داده شده را نداشته است.

بر اساس گزارش ناظر پنتاگون، که هشدار داده بود شعبهٔ خدمات ممکن است دفعهٔ بعد بودجهٔ لازم برای پوشش این کمبود را نداشته باشد، نیروی دریایی ایالات متحده به‌دلیل اشتباهات حسابداری مکرر صدها میلیون دلار اضافی برای کمک به اوکراین خرج کرده است.

در گزارشی که روز سه‌شنبه توسط دفتر بازرس کل وزارت دفاع ایالات متحده (OIG) منتشر شد، آمده است که در رابطه با کمک به اوکراین، «نیروی دریایی در طول سال مالی ۲۰۲۲ سه مرتبه بیش از حد تعیین شده در بودجهٔ خود هزینه کرده است».

در حالی که بودجهٔ نیروی دریایی ایالات متحده برای کمک به اوکراین حدود ۱/۷ میلیارد دلار تعیین شده است، ناظر پنتاگون دریافت که نیروی دریایی «تخصیص بودجهٔ کمک به اوکراین را در مجموع ۳۹۸/۹ میلیون دلار بیش از حد انجام داده است….» هزینهٔ بیش از حد به‌دلیل ناتوانی نیروی دریایی در رسیدگی به مشکلات طولانی‌مدت سیستم خودکار حسابداری خود بوده است.

در نتیجه، اشتباهات حسابداری باید در چندین نوبت به‌صورت دستی تصحیح می‌شد. و این باعث شد OIG تأکید کند که «نیروی دریایی کنترل‌های داخلی کافی برای جلوگیری از تکرار بیش از حد وجوه را ندارد.» این سازمان افزود که شاخهٔ نظامی همچنین به‌جای جلوگیری از خطاها، تمرکز خود را بر شناسایی خطاها پس از وقوع آنها قرار داده است.

OIG هشدار داد هرچند نیروی دریایی منابعی برای پوشش این اختلاف حساب در اختیار دارد، «ممکن است چنین بودجه‌ای در آینده در دسترس نباشد.»

در حالی که ایالات متحده به یکی از برجسته‌‌‌ترین کمک‌کنندگان اوکراین تبدیل شده است، و واشنگتن از آغاز درگیری تاکنون حدود ۱۱۳ میلیارد دلار به این کشور درگیر اختصاص داده است، نگرانی‌های عمده‌ای در مورد سوء استفاده از این بودجه به‌وجود آمده است.

OIG در ماه ژانویه گزارش داد که پنتاگون یک میلیارد دلار تسلیحات و دیگر تجهیزات نظامی را ردیابی نکرده است. این در حالی است که کاخ سفید تضمین داده بود علی‌رغم شهرت اوکراین به فساد گسترده، هیچ مدرکی دال بر سرقت سلاح‌ها وجود ندارد.

علاوه بر این، نهاد ناظر پنتاگون ماه گذشته اعلام کرد که بیش از ۵۰ پروندهٔ احتمالی «سرقت، کلاهبرداری یا فساد، و انحراف» را در مورد کمک‌های نظامی به اوکراین باز کرده است. یکی از مواردی که توسط رابرت استورچ، رئیس OIG، برجسته شده است، ورود اقلام به لهستان پیش از ناپدید شدن آن‌ها از فیش حمل و نقل پس از ارسال آنها از طریق مرزی به اوکراین بوده است.

روسیه به‌طور مداوم این محموله‌های تسلیحاتی را محکوم کرده و بارها در مورد سرریز تسلیحات هشدار داده است، و مدعی است که این تجهیزات به بازار سیاه و به دست جنایتکاران سازمان‌یافته و تروریست‌ها راه پیدا می کند.

منبع، راشیا تودی، ۳۰ مارس

https://www.rt.com/news/595151-pentagon-audit-ukraine-overspend/۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *